2016. január 30., szombat

Update (ch csökkentett) túrós galuska

Ez az utóbbi idők legnagyobb kedvence itthon, Editke és Krisztián is nagyon szereti, és most rájöttem, hogy még le se írtam sose ide. Mi lesz, ha majd nagymamakoromra elfelejtem, aztán nem tudom elkészíteni az éppen fogyókúrázó unokámnak? :P Akkor már nyilván lisztet se fognak enni az emberek :D Vagykitudja.
Lényeg a túrós galuska. A galuska bármilyen formáját nagyon szeretem, így a túrósat is. Ami azért fura, mert pl a túrós tésztát kifejezetten nagyon nem szeretem, se a túrógombócot, bár az édes. Kivétel ez alól a juhtúrós galuska, mert azt is nagyon szeretem. Szóval szerintem a titok nyitja a galuskában van, galuskával bármit megeszek :D De valahol olvastam, hogy semmit nem ér az a nő, aki nem tud a pörkölthöz galuskát szaggatni, szóval ennyi :D
Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • fél dl olaj
  • kb 30-40 dkg Norbi liszt (másikkal is működik persze)
  • kb 2 dl tej
  • annyi víz, amennyivel jó sűrű galuskatésztát kapunk (nehéz mennyiséget írni, függ a tojástól is, meg a liszttől, hogy az mennyi folyadékot vesz majd fel)
  • szalonna
  • fél kg túró
  • tejföl
  • csemegeuborka (opcionális ;) )
A tojásokat felverjük villával, hozzáadjuk az olajat, a tejet, majd a liszttel simára keverjük, adunk még hozzá annyi vizet, amennyit felvesz (utált mondat, tudom, de ez nagyon változó lehet a liszttől függően), majd megsózzuk. Forró vízbe szaggatjuk, megfőzzük, leszűrjük és egy hőálló tálba öntjük. A túrót összetörjük villával és rászórjuk a galuska tetejére, össze is keverhetjük. A tejfölt kis kupacokba rárakjuk, de azzal is össze lehet keverni, ahogy jólesik. A tetejére elmaradhatatlan a kis kockára vágott szalonna. 220 fokon a szalonna pirulásáig sütjük. Szerintem finom hozzá a csemegeubi, de nekem mindenhez kell enni savanyúságot vagy befőttet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése