2016. február 28., vasárnap

Húsvéti tulipánok nyuszis vázában

Na ez aztán a mindentbele kreativ alkotás, de szerintem cuki lett és nem nagy erőfeszítés elkészíteni. Ami külön tetszik benne, hogy a nagyja hulladékból készült, és minden jó háztartásban megtalálható, tehát nem kell rá sokat költeni, hogy DIY húsvéti dekorációnk legyen. Két ötletet hoztam ezzel a kis asztaldísszel egybe, az egyik eredetijét itt találjátok a másikat meg itt. Az első a legkedvencebb nekem, mert hát az egyik favorit alapanyagomból készül, wc papír gurigából! Nincsen még egy hulladék, ami ilyen sokoldalú lenne, ebben biztos vagyok, ezért is gyűjtöm nagy elánnal, és Krisztián legnagyobb bánatára tárolom őket itthon, a spájzban, egy bazi nagy műanyag dobozban. De hát az ember soha nem tudhatja, mikor lesz szüksége három wc papír gurigára, vagy netán 25-re, nemigaz? :D A másodikat annyival módosítottam, hogy konzervdobozból készítettem el a kis vázafélét.
Hozzávalók a tulipánokhoz:
  • wc papír guriga 
  • színes akrilfesték
  • hurkapálcika
  • egy hungarocell lap (ez is hulladék, a legtöbb esetben én az egyetemről mentem be ezeket a lapokat, ahol csak kidobnánk őket, pedig annyi kreativ dologra adnak lehetőséget)
  • ragasztópisztoly
A wc papír gurigákat lefestjük színes akrillal. Megvárjuk míg megszárad, aztán kettévágjuk őket. Félbe hajtjuk és a két szélén kicsit bevágjuk a hajtás mentén, felhajtjuk az alját, hogy ne csúcsos széle legyen, hanem szép lekerekített. A másik oldalán háromszögeket vágunk ki, így kapjuk meg a szirmokat. Fehér akrilfestékbe belemártjuk a hurkapálcikát és pöttyöket készítünk vele a tulipánokra. A száraknak a hurkapálcikát befestjük zöldre, amihez beleszúrjuk őket egy hungarocell lapba, így minden oldalát le tudjuk könnyen festeni, és a kezünk se lesz tiszta zöld. Ha minden megszáradt, akkor ragasztópisztollyal odaragasztjuk a szárat a virág fejéhez.








Hozzávalók a kis nyuszis vázához/tárolóhoz (ceruzáknak is cuki, nekünk ilyen díszített konzervdobozban vannak Editke cerkái):
  • konzervdoboz
  • akrilfesték
  • alkoholos filc
Ez nagyon egyszerű lesz. A dobozt lefestjük akrillal, ha megszáradt, rajzolunk rá szemeket meg orrot és készen is van.
A kis doboz aljára vágtam sniccerrel egy hungarocell lapot, hogy abba tudjam beleállítani a tulipánokat, így nem dőlnek el, szépen állnak egymás mellett.


Cuki és környezetbarát, kell ennél több? ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése