2016. február 21., vasárnap

Menütervező

avagy hogy leszünk tudatos főzők? A kérdésre természetesen és sajnos nem tudom a választ, de mindig vannak remek ötleteim, hogy mit hogyan kellene csinálni, amivel legtöbbször szerencsétlen Krisztiánt fárasztom, de amúgy tök jól bírja.
A legújabb ötletem, hogy teljesen véletlenül elkeveredtem egy naptárvásárra, és mit ad a jó ég, hát pont PONT volt ott egy főzős, menütervezős és ami a legfontosabb matricás tuti naptár, amit 200 kemény magyar forintért árusítottak, és akkor és ott azt éreztem, hogy ez kell nekem! És ez fogja megoldani az állandó kérdést, hogy "Mi legyen az ebéd?" amire az állandó válasz a "Mindegy, de pontaznelegyen amitkitaláltál... haneminkább süssél pizzát!" Szóval nálunk mindig ez van. A kajákat mindig én találom ki. Editkének még viszonylag tág a repertoárja, ami leginkább rakott krumpli,. halrudacska krumplipürével, palacsinta, gofri, túrógombóc, túrós galuska, és persze sült vagy rántott husi. Krisztián leggyakrabban mindegyet akar enni, de azt nem tudom, hogyan kell készíteni :P De cserébe bármit megeszik (szinte) és soha nem reklamál kaja miatt. Szóval azért jó, nem lehet panaszom, de szerintem minden anyának ez a mitfőzzek az egyik mumus, hogy egyszer legyen már, aki kitalálja, mi legyen a kaja, mondjuk minden hétre előre. Hát ez a naptár mondjuk ezt a kívánságot nyilván nem helyettesíti, de azért egy szupi kis tervező. Az én célom vele az, hogy majd ha valamelyik kedves családtagomnak kipattan az isteni szikra az agyából, hogy mit szeretne enni, akkor azt majd szépen felírjuk a naptárba, ésmilyenjólesz. Aztán lehet nem lesz mégse olyan jó, de egyelőre mindenki lelkes, Editke és Krisztián is. Editke a matricáktól lelkes, Krisztián a kajáktól, hogy bármit felírhat :D Maximum nem teljesül :P
Ilyen ez a szuper kis naptár:
Látszik, hogy már írtam is bele, mondjuk a kézírásom kibogarászásával még nekem is vannak problémáim, de Krisztián legalább szépen ír, mindenesetre szebben, mint én, úgyhogy töltögetheti szépen. Az a gondoltaom is van még amúgy, hogy nem csak a tervezésben fog segíteni ez a kis naptár, hanem ha elég kitartóan vezetem, akkor mondjuk már könnyebben látom, hogy mit ettünk régebben, mi az, ami eszembe sem jut, mint lehetőség, például tök régen főztem brokkolis tésztát, amit majd gyorsan be is illesztek valahova. Tehát nem csak a jövőbeli kaják tervezéséhez lesz jó, hanem ötletmerítéshez is :D Az még nem kristályosodott ki bennem, hogy a matricákat mire is fogom benne használni, de van egy gyanúm, hogy lehet nem is ebbe a naptárba fognak kerülni a szép kis matricák :)
 Ez az idézet az alján különösen nagyon tetszik :)
Egy baj van a naptárral, de az óriási. Nem tudjuk felrögzíteni sehogyanse a hűtőre, mert nincsen olyan erős hűtőmágnes, ami képes lenne megtartani :( Pedig ennek a naptárnak egyértelműen a konyhában és azon belül is a hűtőn a helye, így ki kell találnom majd valamit. Ötleteket szívesen várok ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése