2016. február 2., kedd

Valentin napi szívecskés süti

Annyira szeretnék egy normális, nem blogger felületet ennek a kreativ blogomnak. Mert a blogger borzalmasan rosszul kezelhető, én magam sem találok meg a saját blogomon recepteket, mert a címkézést is néha rosszul csinálom, pedig tudom, hogy például ez a recept is fent van már, de én se találom meg :O Akkor miért is gondolom, hogy bárki más megtalálja... Vagy hogy én fogom majd milyen jó hasznát venni ennek a blognak, ha majd annyira sok időm lesz, hogy az összes receptet mondjuk végigsütöm egy unalmas januárban.... :D Majd nyugdíjasként, persze. Szóval tök szupi lenne egy másik felület, de sose lesz nekem olyan, azt hiszem. Na mindegy, ez volt a nyávogós rész. 
A használható rész meg most egy recept, amit a sokat szidott valentin napra is el lehet készíteni. Mi nem vártuk meg a valentin napot Editkével, hanem már most hétvégén sütöttünk egy adag rózsaszín szíves sütit, egyrészt mert Editke imádja a kekszet (meg én is), másrészt meg mert egy másik sütihez gyakorolni akartam az ételfestékes keksz sütését. És nagy tanulság, hogy az ételfestéket nem utólag kell a linzerhez hozzáadni, hanem már akkor, amikor összeállítjuk a tésztát. Különben olyan márványos kekszet kapunk, amilyen most nekem is lett. Ami szép meg minden, eléggé egyedi is, csak pont nem ilyet szerettem volna. De azért gyorsan elfogyott :D 
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt (nekem Norbi liszt, abból kicsit kevesebb kell)
  • 25 dkg vaj
  • 10-15 dkg cukor (helyette stívia)
  • 1 tojás
  • vanília aroma
  • ételfesték, ha színes szívet szeretnénk
  • csoki és dekorcukor a díszítéshez
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, ekkor kell már egyből hozzáadni az ételfestéket is, amit én elrontottam, mert közvetlenül a szaggatás előtt tettem hozzá. Ha kellene még hozzá nedves anyag, akkor tejföllel jól működik, nekem a Norbi liszthez mindig kell még folyékony anyag pluszban a tésztához. Ha összegyúrtuk, akkor egy órát pihentetjük hűtőben. Ezután vékonyra nyújtjuk, szaggatjuk, és 180 fokon megsütjük. Amíg hűlnek gőz fölött felolvasztjuk a csokit, és kedvünk szerint bevonjuk vele a kekszeket. Én most csak az egyik felét vontam be, mert ilyet láttam valahol a neten és nagyon tetszett :D Editke szórt rá dekorcukrot, még mielőtt  megdermedt volna rajta a csoki. Szerintem ajándéknak is tökéletes, főleg ha nem egy négyévessel készítjük el, mert akkor szép egyforma darabokat lehet készíteni, hát ezt egy gyerekkel nem könnyű kivitelezni, de Editke lelkes kiskukta, mindent szeret csinálni én meg hagyom neki, hogy kibontakozzon, így nem mostanában fogok szép sütit készíteni, de most ezvan :D
Ez az egyszerű és olcsó ételfesték nem is fakul ki, a dr Oetker nekem sokszor nem tartotta a színét a sütés közben... 
 Csak nem szaggatás előtt kell beletenni az ételfestéket, mert akkor ilyen márványos lesz...

 Kisült!

 Díszítettük.


Szerintem nagyon finom ez a süti, nem is keményedik meg, mint más linzertészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése