2016. február 4., csütörtök

Valentin napi ajtódísz

Továbbra se rajongok kifejezetten a Valentin napért, de a karácsonyi ajtódísz már idejétmúlt, a húsvét meg messze van, így kell valami aktuális átmeneti megoldás, ami nekem most ez a szíves ajtódísz lett. Nem egy gyorsan elkészíthető díszről van szó, nekem kb 4 óra kemény és megfeszített tempójú ragasztást vett igénybe, a körök vagdosásáról már nem is beszélve. Szóval lehet azt mondani, hogy ez egy kifejezetten időigényes ajtódísz, és csak türelmesek lássanak neki. Nem gondoltam, hogy ilyen munkás lesz elkészíteni, és mivel az ötletet a Praktikában láttam, így az a forradalmi újító tanácsom lenne a lapnak, hogy írják már oda, hogy mi mennyi idő alatt készül el, mert nagyon becsapós lehet az egyszerűen odabiggyesztett "egyszerűen el lehet készíteni", mert az tuti, hogy nincsen benne semmi bonyodalom, de hogy birkatürelmet kíván, az is tuti, és erre a lap nem készít fel. Vagy azt is lehet, hogy nem készítünk ilyen nagy szívet, hanem kb feleakkorát, és akkor gyorsabban elkészül :)
Hozzávalók:
  • kartonpapír (én egy régi dobozt használtam fel, így újrahasznosítottam is közben)
  • 2 eltérő színű, de egymással harmonizáló selyempapír guriga
  • ragasztópisztoly (2 darab ragasztórúd is kellett a díszhez)
  • hurkapálcika
  • türelem, türelem, türelem
A kartonból kivágunk egy szép szívet, a közepére rajzolunk egy kisebbet, azt is kivágjuk, hogy csak egy kb 5-6cm-s a körvonal maradjon meg.
A selyempapírból kb 7-8 cm átmérőjű köröket vágunk ki. Ez is nagy meló, mert rengeteg nagyon sok fog kelleni. Én Editkét is bevontam a vágásba, és már meghajtottuk a papírt,így egyszerre 5 kör is lekészült. 
Szerintem tök szépen kivágta a köröket amúgy.
És ha megvannak a körök, akkor jön a hajtépés része, az órákig tartó ragasztás... Én úgy csináltam, hogy egy kört ráhajtogattam a hurkapálcikára, a végét ragasztóztam be, és belenyomtam a szívbe, de úgy, hogy lyuk is legyen a kartonpapíron, és abba ragadt bele a kör, amiből virág lett így. Bonyolult ezt így leírni, de ha elkezditek csinálni, akkor megvilágosodik az ember.
Hajotgatás a hurkapálcikára.
 Ragasztás.
 Belenyomás.
És ha elég türelmesek vagyunk, egyszer be is telik az egész szív. Kb ujjnyi távolságokra ragasztottam fel a körökből formált virágokat a szív alapra. 


A végén ragasztunk rá egy akasztót, és készen is van az ajtódísz. Amúgy nagyon mutatós, tényleg, de elég munkás is. 


2 megjegyzés: