2016. március 31., csütörtök

Gyors és finom pogácsa

Ez a pogácsa nagyon-nagyon-nagyon finom. Oké, mondjuk én minden pogácsát szeretek, kivéve a fornettit, mert attól bélcsavarodásom lesz, szóval nekem azért elég könnyű finom pogácsát sütni, de ez tényleg tuti. Én magam amúgy továbbra is képtelen vagyok pogácsát sütni, ez van, akármennyire is szeretem, nem tudom jól megcsinálni egyik receptet sem, pedig alapvetően nagyon jó kelt tésztákat tudok produkálni, tehát nem abban van a hiba, hanem nemtudommiben. De mivel kísérletező hajlam vagyok, ezért nem adom fel, egyszer lesz nekem is tökéletes és finom pogácsám, amit az elejétől a végéig én készítek. Lehet, hogy pont ez a recept lesz az ;)
A recept anyától van, ő meg a neten találta. 
Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg sajt
  • 2 dl tejföl
  • 3 dkg élesztő
  • 3 teáskanál só
A hozzávalókat csak össze kell gyúrni, nem kell keleszteni, és az élesztőt se kell felfuttatni, tehát ez egy igazán gyors pogácsa. Összegyúrjuk, begyújtjuk a sütőt, nyújtjuk, szaggatjuk a tésztát, tetejére teszünk tojást, megszórjuk sajttal és megsütjük. Kész is van :) Nagyon finom! 
Annyira finom, hogy ha megsütjük, akkor gyorsan együnk is belőle, mert különben nem fog jutni, ez tapasztalat. Editke egy egész zacskónyit megevett csak úgy lazán vacsorára meg reggelire, mi meg Krisztiánnal csak néztünk, hogy akkor most nem jutott a pogiból :D
Akár locsolókat is várhatunk vele, Editke itt a képen éppen a locsolóknak vitte a sok-sok csokitojást a nagyapa által "hímzett" felsőjében :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése