2016. április 4., hétfő

Update baconös csavart

Ez a bacön szó, szerintem sose békülök ki vele, nekem az szalonna, és pont. De a boltban is baconös csavartnak nevezik ezt a péksütit, hát akkor ám legyen, nehogymár én lógjak ki a sorból, hogy szalonnás csavart :P 
Elvileg amúgy egyáltalán nem akartam ilyen szalonnás csavart péksütit sütni, csak az történt, hogy a vasárnapi szokásosnak mondható pizza tésztáját most valami extra vékonyra sikerült kinyújtanom, és a tepsin túllógott egy csomó tészta. Mivel szeretem a vékony pizzatésztát, így nem gyúrtam bele a kilógó részeket a pizzába, hanem levágtam, és így lett több tészta csíkom. Hirtelen ahogy ránéztem a csíkozott baconre, egyből beugrott, hogy ezt a kettőt összetekerem, és voila, készen is lesz a finom tízórai/reggeli ;) 
A pizzatészta hozzávalói:
  • 30 dkg liszt (Norbis is lehet, nekem most az volt)
  • 1,5 dl olivaolaj
  • fél kocka élesztő
  • az élesztő futtatásához kevés cukor
  • egy teáskanál bazsalikom
  • kb 2-3 dl víz
A lisztet összekeverjük a bazsalikommal és a sóval, addig felfuttatjuk az élesztőt a cukorral és kevés vízzel. A liszthez adjuk az élesztőt, az olajat, és annyi vizet, amennyivel jó ruganyos kelt tésztát tudunk gyúrni. Egy órát kelesztjük, majd a pizzához vékonyra nyújtjuk, a baconös csavarthoz meg csíkokra vágjuk. A pizzára ízlés szerint azt teszünk, amit szeretnénk, a vékony csíkokat pedig összetekerjük a szalonnával és 210 fokon megsütjük. Szerintem nagyon finom, a boltinál mindenképpen jobb. El tudom képzelni iskolás uzsonnás dobozba is, Editke úgyis azt várja az iskolában a legjobban, hogy neki is fogok csomagolni szendvicset dobozba, vagy valami kaját, szóval már gyűjtöm az ötleteket ;)
Amúgy kinézetre tudom, hogy borzasztó, mondjuk a bolti se szebb, de az íze kárpótol a kinézetéért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése