2016. május 26., csütörtök

Epres tiramisu

Régen jelentkeztem új recepttel, pedig van egy pár új, de egyszerűen nem jutottam ide, hogy közzé is tegyem őket, ejnye-bejnye, minden időmet lefoglalja a konferencia, lennénk már túl rajta :P 
De ezt az epres tiramisut nagyon megéri elkészíteni, mert egyszerű és nagyon-nagyon finom. Krisztiánnak készítettem a szülinapjára, mert nem volt sajnos időm még piskótát se sütni, de ehhez meg nem is kellett. És olyan finom, hogy azon vettem észre magam, hogy együltő helyemben majdnem belapátoltam az egészet, pedig nem kevesebb, mint 1,2 kg lett a "torta" (lemértem, mert olyan nehéznek tűnt, mikor betettem a hűtőbe, hogy kíváncsi lettem rá, mennyi is az annyi). 
Hozzávalók:
  • 70 dkg eper
  • kb 30 dkg mascarpone 
  • 1 vaniliás pudingpor
  • fél liter tej a pudinghoz
  • babapiskóta
  • kávé/kakaó, amibe a piskótát áztatjuk
  • tortazselé
  • cukor/stívia ízlés szerint (kóstolni kell közben, de pont ez a jó benne ;) )
A pudingot elkészítjük a tasakján lévő leírás szerint, kihűtjük, majd összekeverjük a mascarponéval. Az epret megmossuk, tisztítjuk, kisebb darabokra vágjuk. A babapiskótát a még kicsit langyos kakaóba vagy kávéba mártjuk, lerakjuk egy rétegben egy üvegtál aljára, rákanalazunk krémet, arra tesszük a feldarabolt epret, majd megint krémet és áztatott piskótát. Ezt addig csináljuk, amig van alapanyagunk. A tetejére is kerüljön még eper. Ha befejeztük a rétegezést, akkor elkészítjük a tortazselét és ráöntjük a kész tortára, hagyjuk megdermedni. Egy éjszakára, vagy pár órára hűtőbe tesszük a tortát, hogy az ízek összeérjenek, és lehet is enni, nagyon finom. Egy dologra kell vigyázni, hogy a piskótát ne áztassuk szét a kakaóban vagy kávéban, csak éppen mártsuk bele, mert a krémből is fog magába szívni és megpuhul, ha meg áztatjuk a kakaóban vagy kávéban, akkor nagyon szétázott lesz a piskóta.


Nekünk jobban ízlett Krisztiánnal, mint Editkének, nem tudom, neki mi baja volt vele, valószínűleg az, hogy nem volt benne csoki :D Boldog szülinapot, Krisztián, ideteszek egy boldog családi képet is :P amit Krisztitől kaptunk. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése