2016. június 14., kedd

Partifalatok (tetszés szerint mini burger)

Nagyon le vagyok maradva szegény blogommal, ki tudja, mi ennek az oka... :D Én igen, valahogyan nincsen affinitásom az íráshoz, vagy a nagy köz előtt való megnyilvánuláshoz, gondolom néhanapján normális ez. 
De a lényeg, hogy most megint egy olyan recept következik, ami nem az én találmányom, de nagyon tuti, és már többször is elkészítettem, és mindig nagyon ízlik. Lehet ch csökkentett lisztből is készíteni, én abból szoktam, de teljes kiőrlésűvel és simával is működik, azokkal is teszteltem. A recept és az ötlet Kriszti barátnőmtől van, ezúton is köszönöm neki :*
Hozzávalók a mini zsemlékhez:
  • 60 dkg liszt
  • fél kocka élesztő
  • 2,5 dl langyos tej
  • egy evőkanál cukor
  • 1 egész tojás
  • 10 dkg vaj
  • kb fél teáskanál só (de ez a sótól is függ)
  • 1 tojás a kenéshez
Az élesztőt elkeverjük kevés langyos tejjel és a cukorral, felfuttatjuk.A liszthez adjuk a maradék tejet, a felfutott élesztőt, egy tojást, sót, jól kigyúrjuk, majd a végén az olvasztott vajjal is gyúrjuk. Egy órára meleg helyre tesszük, duplájára kelesztjük. Addig el lehet készíteni a fasírtot bele ;) Ha megkelt a tészta, akkor kis gombócokat formálunk belőle, de tényleg kicsiket, úgy lesz finom :) Tetejét megkenjük felvert tojással, és szép pirosra sütjük. Ha kihűltek kettévágjuk, és lehet beletenni a belevalót, ízlés szerint fasírtot, szalámit, sajtot, uborkát, salátát, majonézt, ki mit szeretne. Nagyon finom, sokkal jobb, mint a bolti ;)



És újabb fogadalmam jön, hogy nem hagyom parlagon heverni szegény kis kreativ blogomat, legyen bármennyi dolgom is, mert mindig innen puskázom a recepteket, amiket lusta vagyok kiírni a kis receptes füzetembe :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése