2016. augusztus 9., kedd

Mojito koktél/otthoni változat

Nem vagyok egy nagy koktélozós fajta, de anyának rengeteg nagyon sok citromfű és menta terem a kertjében, és azért azzal csak kezdeni kell valamit, nem maradhat csak úgy, felhasználatlanul :) Tudom, hogy a citromfű alapvetően nem része a mojito koktélnak, de engem ilyen dolgok abszolúte nem zavarnak, ezért az én itthoni mojitomba került belőle citromfű is, csak mert én szeretem. A hozzávalók sem pont ugyanazok, mint ami a nagy könyvben meg van írva, de nem is kell mindig ragaszkodni a sablonokhoz (ismét egy nagy életigazság, amit én találtam ki :P). Mivel Editke is itthon van velünk anyáéknál, ezért alkoholmentes verzió is készült, óriási sikert nem aratott Editkénél, de az elején még lelkes volt, hogy koktélozni fog ő is :D 
Hozzávalók, mindegyik érzéssel:
  • mentalevél
  • citromfűlevél
  • fehér rum
  • menta-lime szörp (ezt így készen lehet venni, cukorszirup helyett használtam, elvileg stíviával készült)
  • víz
  • menta vagy citrom szeletek
  • jégkocka (opcionális, nekünk kimaradt)
Az elkészítés nagyon egyszerű, és gyalogkakukk. Először is a citromfű és a menta leveleket leforráztam vízzel, profim mozsárban törjék össze, és öntés hozzá a rumot a mozsárban. Ha kész a főzet (ezt kevés vízzel készítettem), akkor szűrjük le, és öntsük fel hideg vízzel, jégkockával, majd öntsük szép pohárba. Öntsünk hozzá egy feles fehér rumot, egy feles szörpöt, tegyük bele a citrom vagy lime karikákat, még jégkockát, ha szeretnénk, és voilá, készen is van. Persze, akinek van ilyen koktélshakere, az rázza is össze és akkor nem kell keverni ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése