2016. október 7., péntek

Gyökérágyon sült csirke

Elég régóta sütöm már úgy a csirkét, hogy teszek mellé répát. Nem tudom megmondani, hogy honnan jött ez az indíttatásom, az tuti, hogy belső kényszer volt :) és nem láttam valahol, és azért. Aztán egyszer bekerültem egy nagyon elit fb főzős csoportba, és ott láttam, hogy ennek a répás csirkének a sokkal jobban hangzó és puccosabb neve a gyökeres csirke, vagy a gyökerekkel sült csirke, vagy gyökéren sült csirke. Ha beírjuk a google-ba, nem igen ad ki ilyen találatot, de engem ez nem zavar, ezt ott így hívták, akkor én elhiszem, hogy elit körökben, a felsőtízezer szava járásában ennek a kajának ez a neve :D
A hozzávalók nagyon egyszerűek:
  • egy egész csirke
  • sok sárga répa és fehér répa
  • olyan fűszer, amit amúgy is használunk egy sült csirkéhez (én paleo fűszerkeveréket használom, ezt)
  • egy kanál zsír
A csirkét feldaraboljuk, vagy ha nem akarjuk, akkor nem, befűszerezzük. Egy sütőtál aljába elkenjük a zsírt, rátesszük a husit, mellé vágjuk hosszúkás darabokra a megpucolt gyökereket, és fóliával lefedve 200 fokon puhára sütjük a husit. A sült gyökér egyben köretnek is ideális, főleg, aki nem akar annyi krumplit enni ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése