2016. október 18., kedd

Padlizsánkrém

A padlizsánkrémet a mi családunk nagyon szereti, még Editke is, pedig szerintem a gyerekek körében viszonylag ritka ez a dolog. Aztán lehet, hogy nem, csak nem volt éppen reprezentatív a mintavételem ez irányban. A padlizsánkrémben az még a jó, azon kívül, hogy finom, hogy a diétába is könnyen beilleszthető, mert vacsorára is lehet enni, és egy kis változatosságot visz a táplálkozásunkba (de szépen írtam le...). Több recept létezik erre is, mint sok minden másra, én itt a majonézes verziót írom le, mert mi azt szeretjük a legjobban. Én egyből kétféleképpen készítem ezt is, egy nagyobb adagot hagymával, és kisebbet meg hagyma nélkül, ami Editke része szokott lenni.
Hozzávalók:
  • 2 nagyobb padlizsán
  • kb 4 evőkanál majonéz
  • egy fej vöröshagyma
  • só, bors ízlés szerint
Az elkészítése nagyon egyszerű, először is a padlizsánokat megsütjük sütőben. Én alufólián szoktam őket sütni, és előtte villával megszurkálom, hogy a gőz ki tudjon jönni a belsejéből és ne a sütőben robbanjon szét. Ha megsült, akkor lepucoljuk a héját és vagy villával, vagy késes aprítóval pürésítjük. Ha hagymás lesz, akkor nagyon finom, ha előtte kicsi olajon megdinszteljük a hagymát és úgy tesszük a padlizsánhoz, de ha erre nincsen idő/erő, akkor nyersen is bele lehet tenni, csak akkor erőteljesebb lesz a hagyma íze. Én a hagymát is késes aprítóval vágom össze, és így jó krémes lesz, így teszem a sült padlizsánhoz. Hozzákeverjük a majonézt, sózzuk-borsozzuk és próbáljuk nem az egészet egy ültő helyünkben megenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése