2016. október 21., péntek

Halloweeni rémsüti

Ezt a sütit pofon egyszerű elkészíteni és finom. Lehet rajta variálni, én idő szűke miatt előre csomagolt tésztát vettem hozzá, ami nagyon nagy szégyen, tudom, de hirtelen ez volt a legjobb megoldás, és végülis a süti kb 5 óra elforgása alatt elfogyott, szóval hosszútávon jó megoldás is volt. Az elkészítése egyszerű, ah nagyon nem akarjuk cicózni a kinézetét, de én akartam, és menet közben szembesültem pár olyan nehézséggel, amire első körben nem is gondoltam, ezért megosztom ezt az élményt veletek, akik olvassátok a soraimat. 
Az ihletet a pinteresten kaptam a sütihez, ahol egy rémsüti képe volt, és nekem se kellett több, tudtam, hogy ezt muszáj elkészítenem. Szerintem sikerült is tökéletesen lemásolni. Hiteles forrást nem tudok megjelölni, mert a képet ugyan lementettem, de a hivatkozást hozzá nem. De mivel ez nem egy tudományos cikk, így ezt vélhetően senki nem fogja felróni nekem. 
Hozzávalók:
  • 1 csomag leveles tészta, de házi gyúrású linzerrel is működnie kell, én azt terveztem készíteni
  • kb fél kg eper
  • egy zacskó vaniliás pudingpor, ahhoz kb 2 dl tej, és cukor vagy helyette (nekem) stívia
  • plusz öntethez (e nélkül is jó a süti, de az igazi az öntettel lesz) 1 dl mascarpone krémsajt, stívia
  • opcionálisan piros ételfesték
A tésztát, ha mi gyúrtuk, nyújtsuk ki vékonyra. Ha bolti, akkor kényelmes a dolog, csomagoljuk ki :) Amibe sütni szeretnénk a sütit - nekem egy piteforma volt - azt tegyük rá a tésztára és vágjuk körbe, a tetejére majd az a rész fog kerülni, azt kell majd félelmetesre kivágni. A maradék tésztával béleljük ki a forma alját és oldalát. A krémhez főzzük meg a pudingot, hagyjuk kihűlni, majd turmixoljuk bele az eper felét. Ha nem elég piros, egy kis ételfestékkel lehet rajta segíteni. Ha kész a krém, öntsük rá a nyers tésztára, és faragjuk meg az arcot félelmetesre :)

És itt jön a nehéz rész. Még kivágni könnyű egy tésztát, viszont ha olyan alaposan vagdossuk be a száját, ahogyan én tettem, akkor eléggé nehézkes lesz szépen rásimítani a krém tetejére. De nekem is sikerült végül, csak úgy leírom, hogy ha valaki ezt csinálja, akkor majd gondoljon rá, hogy hogyan fogja rátenni az arcot. Nehezen :D 
Ha minden megvan, akkor 200 fokon tűpróbáig sütjük. A plusz öntethez a mascarponét összeturmixoljuk a maradék eperrel, édesítjük, ha kell, és örülünk neki, hogy ez a krém milyen finom, próbáljuk nem megenni egyből az egészet.  Ha megpirult a tészta, meg kell várni, hogy hűljön, utána lehet jól szeletelni. Minden szeletre locsoljunk a mascarponés krémből és élvezzük a halloweent ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése