2016. november 16., szerda

Karácsonyi hangolódás

Nálam már régen elkezdődött, csak sajnos nem nagyon jut időm, hogy ide is bevezessem az éppen aktuális gondolataimat és kreálmányaimat, de a háttérben azért mennek a dolgok rendesen. Például már adventi kalendáriuma is van Editkének, meg télapó ajándéka is a szekrényben, a karácsonyi ajándékai pedig úton vannak, szóval elkezdem én ám időben a karácsonyi készülődést, hogy en legyen kapkodás majd decemberben, mert azt nagyon utálom (már a kapkodást).
Így most az idén az első karácsonyi bejegyzés ez a fűszeres keksz lesz, amit egy Stahl receptből készítettem el, és bár nem igazán ezt szerettem volna sütni, de csak elfogyott azért :) De nem ez az igazi karácsonyi kekszünk. 
Hozzávalók:
  • 15 dkg finomliszt
  • 1 csipet só
  • fél kávéskanál őrölt fahéj
  • fél kávéskanál őrölt gyömbér
  • fél kávéskanál frissen reszelt szerecsendió
  • fél kávéskanál frissen őrölt bors
  • 12 és fél dkg puha vaj
  • 10 dkg cukor
  • díszítőcukor

A hozzávalókat összegyúrjuk egy hurkává, és folpackba csomagolva és egy órát hűtőben pihentetjük, majd kb 1 centis kis körökre vágjuk, és a karácsonyi hangulat fokozása érdekében nyomkodunk bele hópihés/csillagos díszítőcukrot. 180 fokon 10-15 perc alatt megsütjük. Nekem ez azért ilyen sötét színű, mert teljes kiőrlésű lisztből készítettem el. 
Hangolódjatok ti is karácsonyra sütivel, vagy forralt borral ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése