2017. február 21., kedd

Mindegy, mit ebédelünk???

Engem mindig annyi hatás ér, és muszáj ennek egy részét közre adnom, hogy ilyen formában is szabaduljak tőlük, bocsi, aki receptért jött ide, nyugodtan görgessen lejjebb, mert fröcsögés jön  👹😈
Szóval nálunk a kaja kérdéskör annyira nem egyszerű, mert én nem vagyok hajlandó menzán enni, Krisztián nem tud, Editkével nincsen semmi gond, ő normál óvodás, mindent megeszik az oviban, meg otthon is, ő a legerősebb láncszem ezen a téren. Viszont én bármennyire is szeretem, nem eszek gyakran se tésztát, se krumplit, se fehér lisztet, ezvan. Lehet emiatt utálni, meg köpködni, nekem ez vált be, ezt csinálom. Krisztián emellé még a saját rendszerét is beépítteti velem, ami inkább paleo szemlélet, és nincs is ezzel nekem gondom. Viszont ebből kifolyólag én igen, minden nap főzök általában, ami nem fáradtság számomra, mert szeretem, és azt is szeretem, hogy tudom, hogy mit eszek. A menzán csak látom, de nem tudom, hogy mit eszek. Viszont ennek a fajta táplálkozásnak a betartása bizony sok tervezést igényel, amivel nekem megint nincsen nagy gondom, mert egyrészt Krisztián partner ebben, másrészt meg már jó pár éve ezt csináljuk és működik. És nincsen "jajjjmitegyünkebédre" "gyorsandobjunkbeegyhambit" "mostcsakpéksütivanebédre" és társai. Elfogadom, hogy valakinek ez jó és megfelel, nekem nem. De mikor az állandóan tésztát zabáló táplálkozó munkatársam akar engem meggyőzni arról, hogy tök felesleges a menünket megtervezni, akkor kinyílik a bicska a zsebemben, mert bár volt gyerekszobám, és ennek köszönhetően nem szólok be neki, de azért valahol ki kell adnom magamból, hogy rendben, hogy neked megfelel, hogy egyik nap mákos tészta, másik nap diós tészta, harmadik nap meg sajtos tészta a menü, és szíved joga, hogy te ilyen gyorsan "megoldod" az ebédedet, de mondjuk szerintem ez hosszú távon tök egészségtelen, másrészt meg én hallgatom aztán 4 órán keresztül a gyomrod reakcióját erre a szénhidrát sokkra. Ami mondom, nekem aztán egymindegy, ki hogyan teszi tönkre magát, ha neki ez megfelel, csinálja, csak engem ne szóljon le azért, mert nekem kicsit többet jelent mindennapi menüm lehetőleg ésszerű összeállítása. Bleeee. Tudom, hogy ez gáz bejegyzés volt, elnézést is kérek érte, csak nem tudom, embereket a meggyőződésük miatt mi a tökért kell bántani. Ez vonatkozik vallási, politikai nézet beli, vagy akár táplálkozási meggyőződésre is. Tehát ha valaki minden nap főtt tésztát akar enni, hát tőlem tegye, nem kezdek el neki azon lamentálni, hogy mekkora hasa nőtt az elmúlt 2 évben, mióta tésztát eszik napi jelleggel, felnőtt ember, nem a barátom, aki esetleg a tanácsomat kérné, szóval minek szóljak be? Neki miért okoz földöntúli örömöt, hogy engem piszkál az étrend tervező kis naptáram miatt, és amiatt, hogy kölest eszek? Ez miért nem mindegy neki? A kérdésre persze nem várok választ.
De hogy jót is írjak, szerintem a heti menü megtervezése egy kis családi naptárban, vagy excel táblában vagy bárminemű formában tök meghálálja a munkát, mert ha látjuk, hogy egy hétre előre kb mit akarunk enni, akkor egyszerre be lehet vásárolni (nem kell napi szinten boltba rohangálni, ahol tök felesleges dolgokat is meg fogunk venni, amit nem is akartunk volna, kevesebb gázolajat, benzint használunk, így zöldebbek leszünk stb...), változatos lesz az ebédünk, mert látjuk, mikor mit ettünk utoljára, nem mellesleg akár fogyhatunk is, már akinek ez a célja, hiszen látjuk, hogy ha egyik nap vágyakozásainknak engedve hamburgert ettünk ebédre, akkor azt a másik napon egy salátával "helyre tudjuk hozni", és nem lesznek "csak bekapok valamit" étkezések, amik rendszerint nem túl egészséges cukor meg szénhidrátbombák. Persze nyilván én is eszek cukrot, meg pizzát és hamburgert is, és vesztemre még szeretem is őket nagyon, de azzal, hogy a hét nagyobb részében előre tervezek, főzök, csomagolok, így nincsen nagyobb problémám a testemen lévő zsírral. Ez nem szerencse meg alkat kérdése, akármilyen jó is lenne a genetikára fogni. Odafigyelés és tervezés kérdése. De akinek nem ez a fontos, az tényleg, ne csinálja, csak hagyja már élni azt, aki másképpen gondolkodik! Köszönöm a figyelmet 😇

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése