2017. november 4., szombat

Boszorkány ujjak halloween partira 👀

Egy boszorkány ujj recept már szerepel a blogon itt, de ez a recept egy kicsit más, és szerintem ez jobb. Az ételfesték részhez annyi tanácsom van, hogy ne a dr Oetkerest használjátok, nekem nem jött be, egyrészt nem is lesz olyan szép erőteljes színe, másrészt meg a sütéssel kifakulnak a sütik. Mindenben nagyon elégedett szoktam lenni ezzel a márkával kapcsolatban, de ez az ételfesték nekem nem jött be. A sima, kb 80 Ft-os noname ételfesték sokkal jobb, bár kétségkívül befogja a gyúrás közbe az ember kezét is, de a mosogatással le is kopik. 
Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg hideg vaj
  • 20 dkg darált dió
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • mandula a körmöknek
  • ételfesték, zöld és sárga (vagy piros, nekem az nem volt otthon)
A hideg vajat a liszttel, a cukorral és a darált dióval majd a tojással gyorsan összegyúrjuk. Hozzáadjuk az ételfestéket, így majd lehet kell még hozzá egy kevés liszt. Folpakba csomagolva fél órára hűtőbe tesszük. Addig befestjük a körmöket, a manduladarabokat beáztatjuk ételfestékbe. Ha a tésztának lejárt az ideje, vékonyra nyújtjuk, egyforma kis téglalapokra vágjuk, majd megsodorjuk őket, hogy ujj formájuk legyen. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket, belenyomjuk a körmöket. 180 fokon tűpróbáig sütjük.  Szerintem a tészta nagyon finom, így gyorsan el fog fogyni. Kávé és tea mellé is finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése