2017. december 27., szerda

Instant zabkása - otthoni verzió

Az instant zabkása remek egy tök jó ötlet, mert gyors és finom reggeli, elvileg a mai tudásunk szerint egészséges is a zab, tehát semmi kivetnivaló nem lehetne elvileg benne. De én találtam benne kivetnivalót, méghozzá az árát. Aztán meg ha jobban megnézzük az összetevőket (nyilván ez nem feltétlen minden egyes instant zabkásásra igaz, amit lehet kapni készen a boltban), akkor azok között is találhatunk olyat, mint glükóz-fruktóz szirup, kukoricakeményítő és a többi, ami nem feltétlen kedves az ember szívének, ha próbál egészségesen élni. De a legfelháborítóbb szerintem akkor is az ára, főleg, ha megnézzük, hogy mennyire pofon egyszerű otthon elkészíteni. 
Ezt a változatot én ajándékba készítettem, de annyira jól sikerült, hogy Editkének otthonra is csinálni kellett, szóval még a gyerekeknek is bejön. Az eredeti receptet itt találtam.
Hozzávalók (1 adaghoz, de érdemes többet készíteni egyszerre):
  • 30 g nagyon apróra darált zabpehely
  • 1 teáskanál tejpor (nem kávéfehérítő, tényleg tejporral lesz az igazi)
  • 30 g egyéb ízesítő, amit szeretnél bele, én tettem bele kb 10 g lenmagpelyhet, 10 g darált diót, 10 g vegyes szárított gyümölcsöt (ettől édes is lett)
  • chiamag, ki ne maradjon, tök egészséges és jól néz ki
  • egy teáskanál cukor/méz/édesítő
  • egy csipet só
Az elkészítés rendkívül egyszerű. Minden összedarálunk egy késes aprítóban. Ha több adag készül, akkor lehet az egyes alkotóelemeket külön-külön. Ha cukorral vagy por alakú édesítővel készítjük a zabkását, akkor azt is adjuk hozzá, ha mézzel vagy folyékony édesítővel, akkor majd a vízzel felöntés után. A csipet só csak azért kell, hogy kihozza az édes ízt, ne hagyjuk ki. Ha készen van a por, akkor egy adag kb 65 g lesz, ahhoz hozzáöntünk 1 dl forrásban lévő vizet, jól elkeverjük és várunk egy kicsit, hogy megdagadjon. Ha folyékony édesítővel vagy mézzel esszük, azt is hozzákeverjük. Lehet enni, jó étvágyat hozzá!
Én egyszerre kb 6 adagot készítettem el, és egy adag (lemértem) kb 4 evőkanál, az lesz a 65 g. Így a megajándékozottnak nem kell mérleggel bajlódni, csak egy  kis tálba kikanalazza a port, mehet rá a forró víz, méz, és lehet is enni. Nagy sikere volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése