2018. január 8., hétfő

Gyors császármorzsa

Ez nem egy nagy lélegzetvételű dolog, de a blogomat azért is vezetem, hogy a bevált receptjeim egy helyen legyenek, vagy legalább egy részük, ami nem a Horváth Ilona szakácskönyvben van 😁 Ezt a receptet is már 3x kerestem ki újra, és csak a google memóriájának köszönhetem, hogy mindig megtaláltam pont ugyanazt, ami bevált. Szóval mindenképpen meg kell örökítenem ezt a receptet itt is, hogy a jövőben elég legyen innen elővadásznom. Az alap császármorzsa recepttel (amit itt már leírtam), az a bajom, hogy sokat kell várni, hogy a búzadara megdagadjon, én meg nem szeretek sokat várni. Ebben a változatban nincsen várakozás, gyorsan megvan, finom. Nem igazán diétás, de ezt csakis és kizárólag Editkének és Krisztiánnak készítettem, én meg se kóstoltam (morzsoljunk el miattam egy könnycseppet, hogy kimaradtam önszántamból ebből a jóból). 
Hozzávalók kb 3-4 adaghoz:
  • 1,5 dl tej
  • 5 evőkanál búzadara
  • 2 evőkanál búzaliszt
  • 2 evőkanál cukor
  • vanilia aroma, vagy vaniliás cukor
  • kevés olaj
A tejet felmelegítjük mikróban, majd a búzadara-liszt-cukor (-opcionálisan vaniliás cukor vagy aroma) kombinációhoz öntjük. A tojásokat kettéválasztjuk a sárgája mehet a tejet cucchoz, a fehérjéből kemény habot verünk, majd azt is a tésztához forgatjuk. Kevés olajat melegítünk egy serpenyőben, beleöntjük a tésztát, egyik oldalát megsütjük, megfordítjuk, a másik oldalát is megsütjük, közben szétszakad a tészta, az nem baj, úgyis tovább daraboljuk, hogy morzsóka legyen. Baracklekvárral az igazi! Diétás változatban lehet ch csökkentett liszttel és a búzadara helyett apró szemű zabpehellyel készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése