2018. január 12., péntek

6 vagy 9?

Elég sok blogot és cikket olvasok mindenféle témában (ahelyett, hogy tök szakmai cikkekkel tömném az agyamat, jajjjj, nemvagyokkutatónakvaló), és mostanában valahogy egyre többször futok bele megmondó cikkekbe. Nyilván eddig is voltak ilyenek, csak valahogy nem foglalkoztam velük annyira, vagy lehet egyet is értettem velük, és én is megmondó akartam lenni. De lehet nem is a megmondás a lényeg, hanem hogy cikkek sorozata arról szól, hogy az embernek ilyen-olyan élethelyzetben beszólnak, kérdeznek, véleményt mondanak, és akkor akinek szól a vélemény, az meg fröcsög, hogy kinek mi köze hozzá, és a saját igazát bizonygatja. Persze mindenkinek van ilyen élethelyzet. Nekem is, több is, mint kellene. De az ilyen irányú cikkeknek véleményem szerint vajmi kevés értelme van. A mienkkel ellentétes véleménye mindig lesz valakinek. Ha stabilan hiszünk abban, amit állítunk/csinálunk/amiben élünk/ahogyan élünk, akkor miért érdekel minket, hogy más ember esetleg másként gondolkodik? Mindig van olyan, aki másként gondolkodik/csinál valamit/másként él. Ezek a cikkek néha csak arra jók, hogy vitát indukáljanak, ami persze egyfelől jó, és lehet értelmes is, de talán nem egy blog arra a megfelelő és jó felület. Lesznek olyanok, akik önigazolást találnak benne, és egyetértenek, meg olyan is, akik kiakadnak és nem értenek egyet. Az érem kétoldalú. 
Persze akkor ilyen szempontból ennek a bejegyzésnek is vajmi kevés értelme van. Hiszen lesz,a ki egyetért, meg lesz aki nem. Szerencsére mondjuk nem vagyok egy nagy véleményformáló blog, meg nem is az a célom vele. 
Ami ennek a bejegyzésnek a lényege, hogy szerintem az a lényeg, hogy ki tudjuk iktatni a számunk, vagy életünk szempontjából semleges emberek véleményét. Ha szilárdan hiszünk valamiben, és a számunkra fontos emberek szerint is oké a dolog, akkor a többi embert egyszerűen ki kell zárni, nem kell meghallgatni, vagy nem kell figyelembe venni. Véleménye mindenkinek van, és mivel (elvileg) szabad ország vagyunk, mindenki ki is nyilváníthatja azt. Rajtunk áll, hogy a sok véleményből mit fogunk el, vagy min akarunk elgondolkodni. A saját életünket könnyítjük meg ezzel. 
                                            Image result for opinion 6 9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése