2021. április 4., vasárnap

Citromkrémes mákos-meggyes pite

Milyen régen írtam ide a kis blogomra, szánom-bánom, de hát nincsen mindenre időm.

De tegnap részt vettem egy online sütési workshopon, amilyenen még soha, de hát ezt is hozza nekünk a covid, és ezt a kis csodát készítettem, amire nagyon büszke vagyok, mert viszonylag gyorsan kellett csinálni, ahogyan a profi csaj mutatta a saját konyhájában, gyakorlott mozdulatokkal, és bár én is elég gyakran sütök, de ilyen kicsit puccosabb sütiket nem nagyon szoktam. 

Nekem húsvéti díszes lett, mert most az aktuális 🐰 

Hozzávalók:

A tésztához:

230 g liszt

200 g darált mák

120 g vaj 

100 g porcukor

1 tojás

2 g só

A mákos részhez:

100 g mák

60 g cukor

40 g búzadara

1 citrom héjja

1 alma

200 g tej

180g meggy vagy valami mélyhűtött gyümi

A citromos részhez:

150 g vaj

100 g porcukor

5 g zselatinpor

75 g citrom

3 tojás

ÉS TE, aki megsütöd 😊


Először a tésztát kell elkészíteni, a hozzávalókból összegyúrjuk a pitetésztát, nagyon fontos, hogy utoljára tegyük bele a tojást, hogy ne érintkezzen a cukorral, mert a lecitin megég tőle (én se értem, de így kell 😁) Amúgy semmi bonyodalom nincsen benne, a vajat hidegen, kis kockákra vágva kell beletenni. Ha összeállt, akkor folpackba csomagolva mélyhűtőbe rakjuk egy kb 15-20 percre.

Addig elkészítjük a mákos tölteléket. A tejet a cukorral és a mákkal felforraljuk, majd mehet bele a búzadara (én zabpelyhet tettem bele, azzal is működik) és hagyjuk kicsit megdagadni azt benne. Hozzáadjuk fagyosan a gyümit, belereszeljük a citrom héját és egy almát még belereszelünk. 

A hűtőből kivesszük a tésztát, és kinyújtjuk a formánknak megfelelően, pereme is legyen. Aztán visszatesszük a mélyhűtőbe, ami állítólag azért kell, mert hidegen kell betolni a sütőbe, és ahogy nyújtjuk, úgy kicsit melegszik és akkor nem lesz jó. Nekem egy kb 10 percig volt a hűtőben, addig a maradék tésztából kis nyulakat emg tojásokat formáztam, és előmelegítettem 210 fokra a sütőt.

Utána a hideg tésztát 9 percig elősütjük 210 fokon, amig elkezd felhólyagosodni, de ne égjen a széle. 

Ha ez megvan, akkor rákanalazzuk a mákos tölteléket, de maradjon még hely a citromos krémnek is, nekem nem kellett az összes mákos cucc, egy kb ujjnyi részt hagytam a citromos krémnek. A mákos töltelékkel együtt egy kb 30-40 percig sütjük tovább 180 fokon. Az idő mindenkinek más lehet, sütőtől függ. A tészta széle megéghet, akkor csak a szélét, le kell takarni egy csík alufóliával (én mondjuk utálom az ételt alufóliába tenni, de itt ez a megoldás). 

Ha szaggattunk ki kis formákat, azokat is megsütjük (azok max egy 5-8 percig sülnek ezen a hőfokon). 

A citromos krémhez kell egy lábas, amiben vizet forralunk és egy edény, amiben elkészül gőz fölött a krém. 

A tojás kivételével minden összevetőt belemérünk a tálba, és a lábasba téve gőz fölött összeolvasztjuk. Aztán egyesével, habverővel belekeverjük a tojásokat. Egyesével, tényleg. És addig keverjük, amig az ujjunkat belemártva már megcsípi a meleg a bőrünket, és kicsit krémesebb az egész citromkrém, de nem nagyon sűrű. Látni fogjátok, én se hittem, de olyan szinte piskótatészta sűrűségű legyen. Ha ez megvan, akkor öntjük rá a kész piténkre, ami közben megsült. Hagyjuk kihűlni a citromos krémet is, addig ne mozgassuk, majd tegyük hűtőbe. 

Aztán díszítsük kedvünk szerint. 

Én pomikat tettem mellé 💖



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése