2011. november 25., péntek

Névnapomra

eredetileg "rendes" sütit akartam csinálni, de Editke fogfájása (vagy hisztikéje :)) ) kicsit közbeszólt, így maradt a régi jól bevált bolti réteslapból készített meggyes-mákos rétes. Andrea jött csak megköszönteni, de ő olyan finomakat tud sütni, hogy nem akartam előtte beégni, hogy cukrászdai sütivel kínálom meg, ezért meg akartam sütni a mákos-barackos duna szeletet, kicsit módosított verzióban a túró miatt, de végül csak nem lett rá időm.
A meggyes-mákos rétes meg pofonegyszerű, bár én csak kb 1 hónapja csináltam először, akkor is csak azért, mert anyáék hoztak isteni meggybefőttet, amit Mártiéknak kellett volna leszállítanunk, mert Márti a színházba vitte volna a búcsúztatására (mert ugye lassan csak megszületik nekünk Andriska is, csak győzzük kivárni :D), de valamiért elfelejtettük elvinni hozzájuk, és így olyan lelkiismeretfurdalásom lett, hogy mikor legközelebb mentünk hozzájuk megsütöttem nekik a rétest. Barnus annyira nem értékelte, de mondjuk egy 2 éves gyerekből néha nehéz örömöt kicsikarni, de Mártinak és Zsoltinak nagyon ízlett, így én is elégedett voltam.
A réteslap Lidlis, én azt szeretem a legjobban, mert nem lesz száraz, nem szakad, szóval nagyon szupi (amúgy már fizethetne is nekem a Lidl, hogy ennyit reklámozom a dolgait...). A máktöltelékhez darált mákot kevertem össze cukorral meg stiviával (hogy ne hízzunk :DDD) és annyi zabtejjel, hogy se túl folyós se túl kemény ne legyen. Persze én csak a tejmentes diéta miatt tettem bele zabtejet, amúgy rendes tejjel működik ez a töltelék is, mint a rendes diótöltelék. Ezt rákentem a 3x-os réteslapra, rá anyukám isteni finom meggybefőttjét kicsepegtetve, és 200 fokon kb 6-8 perc alatt meg is sül az egész, nagyon baráti egy kisbabás anyuka számára. Íme a végeredmény:


Amúgy a mák azért is jó, mert rengeteg kalcium van benne, és mivel én semmi tejes dolgot nem ehetek mostanában, így ez is fontos szempont.
Editke meg kis cukika ölbenülős baba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése