2013. szeptember 20., péntek

Tepertőkrém

Amiről én csak álmodozok, megcsinálom, és (próbálok legalábbis...) nem eszek belőle. De amúgy ettem. Egy igazán nagyon kicsit. Mert nagyon finomra sikerült, és így muszáj volt. 
A tepertőt csak úgy magában nem annyira szeretem, néha úgy ráéhezek, de nem szoktam rendszeresen enni. Ez a "normál" disznótepertőre vonatkozik, mert a csirketepertőt, amit Krisztián anyukája gyárt, na azt meg tudnám bármikor enni. Fáj is utána a gyomrom rendesen, de annyira finom, hogy azt szó szerint muszáj enni. 
Nem is olyan régen csodálkoztam el amúgy, hogy milyen drága a tepertő a boltban. Én nem szoktam venni, mert anya mindig vesz a szomszéd "kolbászosoktól" otthon és ad nekünk belőle, gondolom ott se túl olcsó, de a boltban valami extra drága. Igaz ez a tepertőkrémre is, amit szintén készen lehet venni a boltban. 
Editke nagyon szereti a tepertőt, de mint minden kenyérhez való dolgot, ezt is magában akarja enni a legtöbbször, és alig bírok beletömni mellé még egy kis kenyeret is, hogy meg ne ülje a gyomrát ez a zsíros kaja. A kolbászt is magában eszi, néha sokkot kapok ettől. Amikor csináltam ezt a tepertő krémet, akkor is szokás szerint mellettem ült a konyhapulton, és a bőrétől megfosztott jó nagy darab tepertők közül kivett egyet és EGÉSZBEN betömte a szájába. Ez egy akkora darab, ami szerintem még nekem is kilógna a számból, de ő betömte, és komolyan úgy gondolta, hogy akkor ő ezt most megeszi.... Hát nem hagytam neki, nagy erőkifejtés árán kioperáltam a szájából, nem nagyon volt boldog, de nem is értem, hogy nem érzi, hogy ez konkrétan egy nagy zsírdarab.... 
A tepertőkrémet is elsősorban azért gyártottam, hogy ha már magában eszi a tepertőkrémet, nem kenyérrel, akkor valami más is kerüljön a gyomrába, mint csak a zsíros tepertő. Persze nem hazudtolta meg magát, a tepertőkrémet is kiskanállal kanalazta, persze kenyér nélkül.....
Hozzávalók, a recept anyától van :)
  • tepertő (én kb 6 darabot tettem bele, ez olyan 2 adag)
  • 2 evőkanál margarin
  • ízlés szerint majonéz és mustár
  • só, bors
  • kevés tejföl
  • hagyma
Igazából semmit se mértem ki, hanem kóstolás alapján csináltam (még hogy nem ettem belőle.... :D). Először is a tepertőről leszedtem a bőrét és a szuper kézi robotgépem húsdaráló feltétével krémmé "daraboltam". Utána hozzáadtam a margarint, a majonézt, mustárt, kevés tejfölt, hogy kicsit lazább legyen, sóztam-borsoztam. A hagymát most nem tettem bele, mert Editke azt a korszakát éli most éppen, hogy nem annyira szereti nyersen a hagymát, de azért azzal az igazi!
Pirítósra, vagy friss kenyérre kenve is isteni finom. (Főleg akkor, ha az ember csak nézi, és közben az abonettről próbálja azt gondolni, hogy milyen mennyei finom...). Persze lehet enni kanállal is, ha bírja a gyomrunk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése