2013. október 25., péntek

Niki várandósnaplója

Ki mertem írni a címet, mert engedélyt kaptam rá, aminek nagyon örülök :) Már hogy így kiírhattam nyilvánosra a dolgot, mert megtiszteltetésnek tekintem :) 
Igaz, hogy a napló belseje nem várandós kinézetű, mivel konkrétan egy üres füzet az egész, amit azért elég nagyképű dolog a részemről várandósnaplónak nevezni, dehát no, ez növeli a látogatottságát a blogomnak, bocsi érte minden kedves-rendszeres olvasómtól. De ide is beteszem ezt a linket, ahonnan egy tök szupi terhesnaplót lehet letölteni, ez nekem is megvan, lehet ennek is szép borítót varrni (illetve varratni :D), csak ez egy A/4-es méretű. 
Nikinek konkrét elképzelése volt arról, hogy milyen naplóborítót is szeretne, képet is küldött róla meg minden, amit én egy kicsit átvariáltam, és remélhetőleg Nikisebbre formáltam. Megmondom őszintén, hogy szerintem az anyagok szebbek is, mint az eredeti, de a csipke rajta mindenképpen. Sajnos a csipkét nem én gyártottam le, hanem egész egyszerűen méterre vásároltam, de kézzel készített, illetve horgolt csipkéről van szó, így nagyon-nagyon szép, amit szerintem a képek is visszaadnak valamennyire. Tehát a "megrendelőnek" konkrét elképzelése volt ugyan, de a kivitelezést mégis rám bízta, igaz minden ponton küldtem a képeket Nikinek, hogy így jó lesz-e, vagy valamit csináljak-e másképpen, de Niki igazán beletörődő alkat, mindig minden tetszett neki, amit kitaláltam, pedig tényleg szerettem volna teljesen az ő ízlésére szabni a borítót, úgyse csináltam még ilyet soha :) De a végeredmény tetszett neki, amiből azt a hatalmas következtetést vontam le, hogy akár idegeneknek is képes lennék ilyet csinálni, méghozzá úgy, hogy nekik is tetsszen. Szóval szabad a vásár, aki gondolja, szívesen gyártok naplóborítókat, különösen, mert nagy elhatározásom, hogy kb 5 év múlva valami ilyesmiből fogok meggazdagodni :D Nem, nem naplóborító gyártásból, ez csak a bemelegítés hozzá, ezért ne kíméljetek, legyen időm és lehetőségem gyakorolni, lehet küldeni a kéréseket ;) (Persze, az egyetemen meg majd felmondok, hogy tudjam teljesíteni a sok kérést, háhá :D).
Szóval a színpaletta nagyjából be lett lőve Nikinél az általa kiválasztott példa mentén, kék-bézs-barnás. Mivel nem tudni, hogy milyen nemű picula lakik Niki pocijában, ezért olyan színt kellett választanom, ami kisfiúnak és kislánynak is passzolhat akár. Az anyagokat Editkével együtt választottuk ki, neki a kék-fehér virágos tetszett nagyon, nekem meg a barna. És mit ad Isten, akkora nagyon nagy mákom volt, hogy a méterárú boltban az én barna anyagomhoz remekül passzoló, kézi készítésű csipke is volt, így nem kellett sokat gondolkodnom rajta, hogy mi legyen a fő dísze a borítónak. Amúgy Editke nagyon boldog volt, hogy az általa választott kék anyag lesz majd "Niki babájának a naplóján" Editke szavaival élve, és szegényem egy csomó ideig várta, hogy elvigyük a kék anyagot Nikinek, valahogy nem jött össze a fejében ez a borító kérdéskör, pedig mutogattam neki az ő kis babanaplóit (amik már inkább gyereknaplók...), de azoknak nem anyag a borítójuk, így nem igazán értette, minek jövök én ott varrással, meg ilyenekkel. 
Tehet ezek voltak az alapanyagok:
 És a tervezet:
Az anyagokból gyorsan össze is varrtam a naplóborítót, egészen pontosan egy délután fele alatt, amíg Editke és Krisztián az OMÉKon mindenféle baromfit simogatott :D
Aztán viszonylag nagyobb falat volt nekem megcsinálni a borítónak a gombos becsukó részét (mi ennek a hivatalos neve, fül?), mert ez a barna anyag igaz, hogy nagyon szép, de rettentően csúszik is, és nekem igazán nagy kihívás lett volna abból egy vékony pántot szép egyenesre megvarrni. De végül eszembe jutott a ragasztófátyol (amit egy farmer ékszer elkészítéséhez vettem, ami még mindig félkészen várja a befejezést, szerencsétlen...), amivel tök gyorsan és szépen le tudtam gyártani a fület is. A következő gyenge pont a megfelelő gomb megtalálása volt. Szép gombot sima méteráru boltban venni lehetetlenség, Gödöllőn meg nincsen sajnos más :( De akkor szerencsém volt, hogy csak találtam egyet egy eldugott sarokban a bolt végében, ami tökéletesen passzolt Niki könyvéhez :) Így már csak fel kellett varrnom (amúgy kimérni, hogy hova varrja az ember, hogyan fog szépen csukódni, ha tényleg írva is lesz bele, vagy netaláltalán kerülnek bele UH képek is a babócáról... na az is nehéz volt), és kész is lett a könyv:
Vettem rá különböző charmokat is, meg szalagokból is feltankoltam a borítóhoz, de annyira komplett volt így "natúron" is ez a könyv, hogy végül nem tettem rá semmit. Majd legközelebb ;)
Remélem Nikinek örömet szereztem vele, nagy szeretettel készítettem neki, és benne van Editke szeretete is, aki a kék virágos anyagot választotta hozzá :)
A végére egy kép, mind az ötünkről/tízünkről/tizenhármunkról, kinek mi tetszik :) Néhány nap múlva már úgyis többen leszünk, ezért ez az utolsó "ilyen" kislétszámú kép :)

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges lett a napló! Szerelem volt első látásra! :) Köszönöm szépen!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem írni is fogsz bele, és gyorsan betelik majd! Nagyon szívesen csináltam :)

      Törlés