2014. január 17., péntek

Zserbógolyó

Aki kitalálta ezt a receptet, az egy nagyon okos ember lehetett, mert szerintem ez a zserbógolyó isteni nagyon finom. Elkészíteni se egy nagy művészet, mert csak össze kell keverni a hozzávalókat és szinte kész is van az egész. Ajándéknak se utolsó, én is annak szántam, csak közbeszólt néminemű köhögés, sajnos, így kénytelenek voltunk házon belül megoldani a golyók elpusztítását, ami azért elég jól sikerült is. Na jó, vittem ám belőle másnak is, tehát nem mi hárman ettük meg az összeset, de majdnem. Az energiatartalmára vonatkozóan nem tudok mit nyilatkozni, mert én azt gondolom, hogy a nagy része gyümölcs meg dió, akkor az már túl gázos nem lehet, de nem vagyok egy dietetikus, sajnos, pedig mennyire az akartam lenni... :D Dehát apukám másra szavazott, így maradtam agrármérnök (nem, azt se akarta, de ez lett), így nem tudom nektek megszakérteni, hogy ez a golyó mennyire hizlal, avagy sem, nyilván nem fogyókúrás, de lehet jobb, mint egy tábla milka. Már kalória szempontjából, nem a finomsága terén ;)
Az elkészítésben Editke is segédkezett, ki nem maradhat semmiből, ami süti, főleg nem abból, amiben dió is van és gyurmákolni is lehet. Szóval igazi gyerekbarát édesség :)
Hozzávalók:
  • 20 dkg aszalt sárgabarack
  • 15 dkg darált dió (lehet durvára darált is, direkt jót fog tenni neki)
  • 10 dkg háztartási keksz darálva (paleosok darált mandula)
  • 1 ek rumaroma
  • 2 ek sárgabaracklekvár (ha nem áll össze, akkor kicsit több még) (paleosoknak cukormentes vagy nyírfacukros lekvár)
  • 10 dkg margarin és kb 4 ek holland kakaópor a bevonáshoz (aki édesen szeretné, akkor ebbe még ízlés szerint cukor) (paleosoknak karob por és olaj)
A barackot nagyon kicsi darabokra vágjuk, én géppel csináltam, a botmixeremnek van egy húsdaráló lehetősége, és azzal. Hozzáadjuk a diót, a kekszet, a rumaromát és a lekvárt és összegyúrjuk az egészet egynemű masszává. Kis golyókat formázunk belőle, majd bevonjuk a felolvasztott margarinban elkevert kakaóporral. Ha megszilárdult rajta a bevonat, akkor bonbonpapírba tesszük, de anélkül is nagyon jól néz ki, és az ízén semmit se változtat a papír :D
Akár paleo változatot is el tudok képzelni, ha a keksz helyett mondjuk darált mandulát teszünk bele. A kakaót karob porral (bioboltokban kapható) lehet helyettesíteni, a baracklekvár meg legyen cukormentes. Margarin helyett lehet zsír, bár azt nem tudom elképzelni, akkor inkább már olivaolaj, vagy valamilyen olaj. 
Editke is gombócolt:
 Nem tudom, szerintem ez nem gombóc, de neki tetszett... és Esztinek gyártotta, aki szerint ez egy szív :)

 Az én gombócaim egységesebbek lettek
 Csokimáz
 Bepapírozva, ajándékozásra készen :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése