2014. május 26., hétfő

Csokis nutellás eper torta

Ez a torta az eddigi legfinomabb torta gyártmányom. Elsőre valahogy nem hittem benne, hogy ez tényleg egy nagyon klassz torta lesz, de mégis az lett, nagyon köszönöm a receptet Barbinak, úgy tökéletes, ahogyan van, tőlem teljesen szokatlanul nem is változtattam rajta (legalábbis akarattal...) semmit. Akaratlanul viszont igen, mert teljesen furcsa módon a habtejszín helyett megmagyarázhatatlan okból főzőtejszínt vásároltam... Nem, ne gondoljatok semmit, hülye vagyok, a listára is habtejszín volt felírva, tudtam is, hogy azt kell venni, mégis főzőt vettem, és egészen addig, amíg nem akartam felverni habnak nem is vettem észre, hogy ez főzőtejszín... Azt hiszem, ez az öregség jele. Vagy nem tudom, mié, de jel, az biztos, az értelmezésével még gondban vagyok :) De a lényeg a lényeg, szerencsére olyan klassz háztartásom van, hogy akadt benne egy habtejszín csak úgy, elfekvőben, a trüffelkrémhez meg tökéletesen bevált a főzőtejszín is. 
A tortát Krisztiánnak készítettem a születése napjára. Az idén szegénynek nem tudtam rendes ajándékot venni, mert Editke hozzá van rögzülve mindig, kivéve ha az egyetemen vagyok, de ott viszonylag kevés olyan bolt van, ahol a vágyott ajándékot be tudtam volna szerezni, így az ajándékozás elmaradt. Nagyon rosszul is éreztem magam ettől, de Nóra szerint 10 évbe ez is belefér egyszer, hát végülis igaza van, de attól még nagyon szégyellem magam. Remélem azért az énekléssel és ezzel a tortával tudtam némiképpen helyrehozni az ajándékbeli hiányosságaimat. 
És akkor a torta és a recept.
Hozzávalók:
Az alaphoz: 4 tojásból kakaós piskóta:
  • 4 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
  • 1,5 ek olaj
  • 1 késhegynyi sütőpor
  • 3 evőkanál holland kakaópor
A krémhez:
  • 250 g mascarpone 
  • 250 ml HABtejszín :D
  • porcukor (én szukralózzal csináltam, éljen a diéta)
  • nutella
  • 1 banán
  • néhány szem eper
A trüffelkrémhez:
  • 150 g tejcsoki
  • 50 g étcsoki
  • 100 g puha vaj
  • 1 dl HABtejszín (de főzővel is jó lett végül)
A piskótát a szokásos módon elkészítjük, felverjük az egész tojást a cukorral, hozzáadjuk a sütőporral és a kakaóporral elkevert lisztet, végül az olajat. 190 fokon 20 perc alatt egy kapcsos tortaformában megsütjük. Ha megsült, kihűtjük és kettévágjuk. A krémhez a mascarponét a tejszínnel jól felverjük kemény habnak, hozzáadjuk a porcukrot vagy édesítőt. A torta aljára rákenjük a nutellát, arra tesszük a krém felét. A krémre rákarikázzuk a banánt, arra rávágjuk az epreket és befedjük a maradék krémmel majd a piskóta másik felével. Amíg elkészítjük a trüffelkrémet, betesszük a hűtőbe. A trüffelhez egy kicsi lábasba összedaraboljuk a csokikat és a vajat, majd egy nagyobb lábasba vizet forralunk és vízfürdőn összeolvasztjuk a csokit és a vajat. Nekem ez eddig olyan misztikus dolognak tűnt, de egyáltalán nem nagy ördöngösség. Ha összeolvadtak belekeverjük a felvert tejszínhabot is. Hűtőben pihentetjük 10 percig, majd megkenjük vele a tortát kívülről szépen. A torta tetejére lehet dísznek tenni egy pár szem szép epret. Nagyon finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése