2014. május 23., péntek

Tejfölben sült tojás

Nálunk ez a buggyantott tojás, persze ez nem az, csak valamiért mi így hívjuk. Tudom én, hogy miért hívjuk így, azért, mert ahol én gyerekkoromban először ettem, ott így nevezték ezt a fajta sült tojást. Mikor még általános iskolás voltam, akkor voltak nekem iker barátnőim, akik persze azóta is megvannak, csak nem tartjuk már a kapcsolatot, pedig nagyon jóban voltunk anno, és rengeteg közös emlékünk-élményünk van, hiszen 6 évig együtt jártunk suliba, és hol az egyikkel, hol a másikkal egymás mellett is koptattuk az iskolapadot. És mivel sokat aludtam náluk, így ott is vacsiztam többször, és az anyukájuk, Ica néni, egyszer készített nekünk ilyen tejfölös tojit. Arra is emlékszem, hogy akkor még a nővérük is otthon lakott, tehát még alsós kisiskolások lehettünk, és annyira vártuk már a vacsorát, hogy forrón ettük, és jól meg is égettem vele a nyelvemet. Emlékeim szerint ez volt az első olyan alkalom, amikor úgy leégett a nyelvem, hogy le is hámlott. De még ma is a számban érzem a sült tejfölnek és tojásnak az együttes ízét, amit nekem sose sikerül pont olyanra eltalálni, de valószínűleg már az évek is szépítettek az ízen, így sose lesz pontosan olyan az én tojásom, mint az Ica nénié. Mindenesetre ez nem családi recept, hanem mondjuk azt, hogy baráttól tanult :) És nagyon finom, gyorsan készen van, nincsen vele sok macera mégse egy sima tükörtojás, szóval ki kell próbálni. 
A családom összességében lehet azt mondani, hogy szereti ezt a féle buggyantott tojást, Krisztián 3-4 darabot is bepuszil vacsira, Editke csak egyet, néha kettőt. Bár először, mikor csináltam neki, akkor egy tojás elpusztítása után közölte, hogy "Anya, én ezt a tojást egy kicsit nem szeretem". Rejtély, hogy most ez azt jelenti nála, hogy nem szereti, és azért evett meg egyet, vagy szereti, csak nem annyira. A tejfölt alapban imádja, de ez a sült tejföl neki valamiért nem jött be, pedig én titkon azt a részt szeretem a legjobban az egészből. 
A recept nagyon egyszerű. Előveszünk egy jó nagy jénait, és kiolajozzuk ecsettel az alját. Kb ujjnyi vastagon teszünk bele tejfölt és ráütjük a tojásokat és megsózzuk kicsit a tetejét, de ez el is maradhat. Előmelegített, kb 200 fokos sütőben fóliával letakarva kb 15 perc alatt készre sül. A Horváth Ilona szakácskönyv szerint ha készen van, akkor egy vajdarabot kell tenni a tetejére és meg lehet szórni reszelt sajttal, én ezt eddig mindig el is felejtettem, meg nekem így "natúron" a tökéletes. 
Persze jó képem erről sincs, kéne nekem egy házi ételfotós :P Vagy egy kis plusz idő még a nap 24 órája mellé, amikor világos is van, és étel is, amit lehet fotózni....
 Azért begyűrte Editke is, bár elég csúnyán nézett rá, ki tudja, miért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése