2014. május 27., kedd

Léna szülinapi tortája

És végre egy jól sikerült ételfotó, mert ezt nem én csináltam :D :P Hanem Kriszti, akinek oda kellene költöznie hozzánk, hogy minden egyes receptemhez szép képet tudjak prezentálni :) De nem fog, mert még amilyen szerencsém van, még messzebb fog költözni tőlünk, hogy még annyit se lássam, mint eddig. :(
Közöm annyi van csak a tortához, hogy én díszítettem egy részét, és szerintem nagyon szép lett. Tiszta szerencse, hogy ilyen elégedett vagyok a munkámmal, komolyan, bár Kriszti se panaszkodott. 
A torta maga epres-tejszínes torta volt, piskóta alappal. A bonyolítás az eper hóember-manó dísz volt, ami nagyon feldobta az egész tortát szerintem. Kriszti már legalább fél éve megtalálta ezt az ötletet valahol, és el is küldte nekem a képet, hogy szerintem ezt meg lehet-e valahogyan csinálni, és hát szerintem perszeeeeeee, hogy meg lehet csinálni :) És végül el is készítettük, és nagyon klassz lett. 
Igazából nagyon recept nem is tartozik ehhez a bejegyzéshez, mert bármilyen tortát lehet a díszek alá készíteni, tehet lehet az csokis torta is, vagy túrótorta, vagy bármi, persze azért témában nyilván az eper passzol hozzá a legjobban. A lényeg, hogy ha van már egy tortánk, akkor vonjuk be felvert tejszínhabbal az egész tortát, és kis díszítőlapát segítségével (ami amúgy nincs nekem, csak úgy leírom, hátha valakinek ez fontos infó ;) ) készítsünk rá hullámokat. A manókhoz szép nagy epreket vásároljunk, és vágjuk le a tetejét, az lesz a manónak a sapija. A nagyobb része lesz az arca, erre rajzoljunk szemet és szájat ételdíszítő tollal vagy egyszerűen vajban feloldott kakaóporral és fogpiszkálóval (mi ezt a Dr. Oetkeres díszítőtollat használtuk, arra kell figyelni, hogy kicsit nehéz vele szép pöttyöt készíteni úgy, hogy a végét ne nyújtsuk meg, ezért érdemes egy próbát csinálni használat előtt). Az epreket helyezzük el szépen a tortán, nyomjunk a fejükre habzsákból egy kis tejszínt, és arra tegyük rá az eprek tetejét. Utána a habzsákkal még díszítsük tovább a tortát és voilá, lesz nekünk egy ilyen szépség:

 A gyerekeknek is tetszett, és finom is volt. Boldog negyedik szülinapot, Léna! :)
És az én kis nyunyim, mert olyan cuki :)
És még egyszer, köszi a képeket, Kriszti :*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése