2014. május 30., péntek

Kenyérlángos gluténérzékenyeknek

Nem magamtól akartam ám ilyen majdnem gluténmentes kenyérlángost csinálni, csak egyszerűen így sikerült. Először nem is kenyérlángost akartam sütni, hanem pogácsát. És pogácsát is csakis azért, mert vettem még hétvégén egy élesztőt, és féltem, hogy tönkre megy, és Krisztián lecsesz, hogy máshol éheznek, mi meg dobáljuk ki a kaját, és persze, igaza is van. Naszóval akkor eldöntöttem, hogy pogácsa lesz, igaz ch csökkentés, meg diéta és lapos has nyárra, de azért egy fél kiló pogi csak nem fog megártani! Nem is ártott, mivel nem tudtam megsütni, ugyanis nem volt otthon liszt. Ezt leírom még egyszer, tehát nem volt otthon liszt. Nekem ez ilyen hihetetlen kategória. Mint ahogyan Öveges professzor mondta, minden rendes háztartásban van liszt. És nem fogy el. Főleg nem akkor, ha az ember lánya pogácsát akar sütni. De elfogyott. Így az elhatározásom kenyérlángossá módosult, kukoricalisztből. Barni kérdezte, hogy de ha a kenyérlángos is kelt tészta, és a pogi is, akkor tulképpen miért nem csináltam kukoricalisztből pogácsát. Alapban tök igaza van, csak az a baj, hogy én amúgy is béna pogácsasütő vagyok, nemhogy még nehezített módban, kukoricalisztből! Szóval nem mertem belevágni a kukoricalisztes pogiba, bevallom őszintén. De kenyérlángost már annyiszor készítettem, és sose rontottam el, hogy azt mertem csinálni kukoricalisztből is. Az alap receptet itt találjátok. Most annyit módosítottam, hogy a normál liszt helyett kukoricalisztet használtam.
Hozzávalók:
  • 30 dkg kukoricaliszt (féltem fél kilóval nekivágni, mi van, ha ehetetlen lesz)
  • 1 dl olaj
  • egy fél kocka élesztő
  • 1 kanál cukor
  • kb 2-3 dl víz
Az élesztőt cukorral és vízzel felfuttattam, találtam még egy kanál lisztet a liszttartóban, azt is odaöntöttem az élesztőnek, hadd örüljön (gluténérzékenyek ezt hagyják ki). Ha felfutott, összekevertem a kukoricaliszttel, az olajjal és annyi vízzel, hogy rugalmas tésztám legyen. Ízlés szerint sóztam is. Fél órát kelesztettem 35 fokon, sütőben, és egyáltalán nem úgy kelt meg, mint a normál liszttel, de erre mondjuk számítottam is, csoda, h egyáltalán megnőtt valamennyire. Sütőpapírral bélelt tepsibe nyújtottam, megkentem a tetejét tejföllel, tettem rá darabolt bacont, majd reszeltem rá sajtot. 190 fokon, légkeveréssel sütöttem, míg meg nem pirult a széle (kb 15-20 perc).
A családnak ízlett, én önmegtartóztató módon csak megkóstoltam, és futottam helyette egyet :P


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése