2014. augusztus 11., hétfő

A legfinomabb májas recept

És a cím nem túlzás! Aki szereti a májat (az rossz ember nem lehet), annak egyszer ki kell próbálnia ezt az olaszos csirkemáj néven megismert receptet. A recept anyától származik, galád módon lefényképeztem a receptet is, meg az elkészült májat is, de javamra legyen írva, hogy tegnap én is elkészítettem, bár nem sikerült olyan finomra, mint az anyáé, de azért az is nagyon jó lett. 
A májhoz amúgy külön történetem nincsen. Nagyon szeretem, legyen az májkrém, vagy májas hurka, vagy hagymás máj, vagy pirított máj, vagy májas rizottó, vagy akármilyen máj. Eddig a non plus utra nekem az a máj volt, amit még nagyon-nagyon fiatal egyetemista koromban Márti készített nekem Esztergomban, ahol csak 4 évente vannak cserebogarak, ugye :D ;) Az egy hagymás máj volt, és isteni finom. Máig a számban érzem az ízért, és a mai napig se sikerült nekem olyan finomra a hagymás máj. Nem hiába, hogy a nővérem csinálta, nyilván azért. De most ez az olaszos máj felveszi (ha nem lehagyja) a versenyt Márti hagymás májával, de mivel közben eltelt kb 15 év, ezért azt gondolom, hogy megengedhető, hogy legyen egy másik májas favoritom is. Mondjuk azóta (tehát 15 éve!) várom, hogy Márti újrázzon nekem ebből a hagymás májból :)
És akkor a recept, ami nekem anyától származik, ő meg nem tudom, honnan szerezte, így pontos forrást nem tudok megadni. 
A fénykép ahonnan lesek...
És anya szépen is ír, de azért ideírom a hozzávalókat én is:
  • 50 dkg csirkemáj
  • 3 evőkanál zsír
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma (nah, hát én 5 gerezdet tettem bele, el nem rontotta)
  • 1 teáskanál zsálya
  • 1 db babérlevél
  • 1 teáskanál majoranna
  • fél teáskanál kakukkfű
  • 1,5 dl száraz fehérbor
  • 2 dkg vaj
  • bors
  • só, és én valami oknál fogva tettem bele gyömbért is, mert fejből arra emlékeztem, hogy az is van benne, nem lett rossz íze tőle :)
A hagymát összevágjuk és a zsíron dinszteljük, majd kicsit karamellizáljuk is. Ezután mehet bele a fokhagyma és a májak, amiknek mindkét oldalát 5 percig kell pirítani. Hozzáöntjük a bort és a fűszereket, és 5-8 percig pároljuk a májat így, majd a tűzről levéve hozzákeverjük a vajat. És kész is van. Hidegen is nagyon finom, tényleg, én vacsira ettem magában, bár nem igazán tudom, hogy a májat este lehet-e enni, már hogy mennyire "update", de annyira nem is izgat, finom volt vacsira, hidegen, magában, ebédre meg melegen krumplipürével is.
És mivel hazajöttünk a nyaralásból, legyen itt is egy nyaralós kép. Amúgy a horvátoknál is ettem májat, de annyira nem ízlett, hogy nem ettem meg. Ezért mikor hazajöttünk, gyorsan főznöm kellett egy adag ilyen olaszos májat, hogy nehogymár az a rossz ízű máj maradjon az utolsó máj-élményem :P 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése