2014. augusztus 13., szerda

Töltött cukkini alföldi módon :)

A recept majdnem teljesen az én agyszüleményem, kis ihletet merítettem Kriszti anyukájától, de aztán végül fel is fejlesztettem kicsit. Miért alföldi? Azért, mert mint Zsuzska bejegyzése óta tudjuk, az alföldiek még a nutellás palacsintát is kolbásszal eszik (ami persze nem is igaz :P), ezért ez a kolbászos töltelékkel rendelkező cukkíni is egyértelműen alföldiesedett. A kolbász által, ugye :D Ami még különleges vagy elsőre kicsit szokatlan lehet benne, az a zabpehely, mint sűrítőanyag a liszt vagy keményítő, vagy krumpli, vagy bármiegyéb helyett. Ez az ötlet meg onnan jött, hogy bekerültem egészen véletlenül (...) a fb-on valami update fanatikusok csoportjában, ahol kb napi 10x írják le a tagok, hogy sűríteni csakis zabpehellyel, vagy zabpehelyliszttel érdemes, mert abban a fehérje a sok, nem a szénhidrát, mint a lisztben, és akkor az milyenjólesznekünk.  Annyira nem vagyok egy nap update-fan, de jó ötleteket lehet tőlük meríteni, mint pl ez a zabpelyhes is tök jól bevált, meg az Atkins zsömle, amit én ugyan nem csináltam meg végül, de Zsuzskát hatékonyan rábeszéltem, hogy mindenképpen ki kell próbálnia, és nekem is hozni belőle, és tök finom lett neki :D Na szóval jókat lehet az updatesektől is nyúlni, még ha nem is járok rendszeresen alakreform programokra. 
Hozzávalók:
  • cukkini
  • 3 evőkanál zabpehely
  • 2 karika jóféle, tehát alföldi, leginkább csabai vagy díjnyertes mezőberényi kolbász
  • egy fej vöröshagyma
  • trappista sajt
  • kevés olaj
  • só, bors
A vöröshagymát összevágjuk kicsire, és kevés olajon megdinszteljük. Addig félbevágjuk a cukkinit, a belsejét kikaparjuk, és a összevágva a hagymához adjuk azt is, megpároljuk, sózzuk-borsozzuk. Ha már kellően összefonnyadt a cukkinibelső, akkor a kolbászt kis kockákra vágva hozzáadjuk, és rászórjuk a zabpelyhet is, az majd jól felszívja a cukkini levét, nem kell bele se víz, se semmi más. Belereszeljük még a sajtot, és a töltelék készen is van. Beletesszük kanállal a tölteléket a félbevágott üreges cukkinikbe, egy jénaiba tesszük és 180 fokon kb 20 perc alatt megsütjük. A tetejére én még tettem reszelt sajtot. Nagyon finom, én nem ettem hozzá köretet, de el tudom képzelni párolt rizzsel meg a nagy ellenség krumplipürével is ;)
És mivel a kis nyunyuskám most megint anyáéknál tölti a szünidőt, egy hétvégi képet teszek ide be, anyukámmal és Krisztiánnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése