2014. október 9., csütörtök

Madárijesztő díszítő funkcióban

Ezt az ötletet a Kifli és levendula blogon láttam, ahol most annyi sok minden tetszik nekem, hogy már kissé zavarban is vagyok, hogy lehet-e, illik-e ennyi mindent ellopni egyetlen blogról. De mindig arra gondolok, hogy én speciel örülnék neki, ha valaki az én blogomnak tudna ennyire örülni, és venne el innen ötletet, mert hát végülis azért ír az ember ilyen blogot. Vagy én legalábbis. Aztán mivel a forrást is szépen megemlítem, ezért gondolom nem olyan nagy bűn egymás után ötleteket meríteni egyetlen helyről. Ha megnézitek az eredeti helyen a madárijesztőt, akkor szerintem egyből fogjátok érteni, hogy nekem miért lett szerelem első látásra ez a kis figura. Szerintem nagyon-nagyon édes, bár az enyém gyaníthatóan lány lett, és nem olyan szép, mint a Levendulalányé de attól még őt is nagyon szeretem. Az ajtónk előtt lakik három tökön egyébként, ott riasztja el a mindenféle rosszakarókat ;)
De leírom azt is, hogyan készült, bár az eredeti leírás is nagyon jó és pontos, szemléletes. 
Először is azért nagyon cuki ez a kis madárijesztő, mert azért bőven belefér a recycling kategóriába, még akkor is, ha az elkészítéséhez kell vásárolni egy hungarocell golyót, és ha nem vagyunk annyira nagyon jól eleresztve anyaggal (na neeeeeeeem, nem OLYAN anyagra gondolok, hanem posztóra :P ), akkor bizony a boltban kell még vadásznunk egy kis zsákvásznat is, de azért ezek a hozzávalók nem annyira vészesen drágák, hogy ne férne bele egy olyan átlag díszítés keretbe. És fel lehet vele használni egy kiürült kukoricás konzervdobozt, és 5 egész darab pillepalackos kupakot. És mivel ezek amúgy a szemetesben, vagy jobb esetben a szelektív gyűjtőben végeznék, ezért nekik igazi felemelkedés, ha madárijesztők lehetnek, ami majd az ajtónkat vagy a házunk valamelyik szegletét díszíti. 
Tehát a hozzávalók:
  • egy konzervdoboz
  • egy hungarocell gömb
  • 5 petpalack kupak (kettő a cipőjének, egy a nyakának, kettőt én a kalapjába tettem)
  • narancs, barna akrilfesték
  • fekete filc
  • madzag
  • kevés zsákvászon
  • maradék szalag sálnak
  • pillanatragasztó
  • két kis narancssárga műanyag gyöngy
  • szív alakú vagy bármilyen díszgomb
Sajnos a készítés folyamatát nem fényképeztem le, mert jórészt este és éjszaka készült a madárijesztő, mert akkor volt időm, és a fények nem éppen kedveztek a képkészítésnek, de azért szavakkal leírom a folyamatot, majd legfeljebb elképzelitek, vagy megcsináljátok :)
Először is a konzervdobozt lefestettem narancssárgára. Aki elég elvetemült és időmilliomos, az le is alapozhatja előtte a konzervdobozt, én ezt kihagytam. A kupakok közül kettőt befestettem barnára, egyet meg narancssárgára. Száradás után a narancsot ráragasztottam pillanatragasztóval a konzervdobozra, ez lett a madárijesztő nyaka. Megrajzoltam az arcát filccel a hungarocell gömbre, és azt egy tűvel szúrtam hozzá a nyakához, a kupakhoz, mert nekem a pillanatragasztó nem fogta oda a fejét, ellenben frankón elkezdte feloldani a hungarocell gömböt... A cipőcske kupakokat egy éles tárggyal (nekem volt a laborból bonctű, de egy hústű is jó lehet) lyukat készítünk, amibe belefűzzünk egy nem túl hosszú madzagdarabot. Hogy ne húzódjon ki a madzag, vagy görcsöt kötünk rá, vagy odakötünk egy kis műanyag gyöngyöt, én a gyöngyöt választottam.  A madzag másik végét celluxszal odaragasztottam a konzervdoboz belsejéhez. Kezeknek is vágtam egy kis darab madzagot és pillanatragasztóval rögzítettem. A kalaphoz egy kis négyzetet vágtam ki, a közepébe tettem a két pillepalackos kupakot, és a kupakokat "becsomagolva" körbetekertem egy madzagdarabbal. A kalapot tűvel beleszúrtam a madárijesztő fejébe, szegény pára, de úgy gondoltam ez a tűzős megoldás tartósabb lesz, mint a ragasztás. A sálat a nyakába kötöttem, felragasztottam a testére a díszgombot, amire kötöttem egy madzagmasnit. És ezzel voilá, kész is a madárijesztő. 



Editkének nagyon bejött, mikor meglátta, az volt az első kérdése, hogy "Anyaaaa, megsimogathatom?" :)
És elfoglalta az őrhelyét az ajtó előtt. Szerintem nagyon jót mutat, majd a másik oldalra kap még egy nagy sárga tököt is szomszédnak, és akkor teljes lesz az októberi díszítés :)

2 megjegyzés:

  1. Kati, szuper lett a Madárijesztő! Nagyon ügyes vagy :)
    Az irodában is jól mutatna egy... csak mondom :D:D:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy gondolod, jól mutatna ott egy? Félek a szobatárs kitenné a szűrömet a madárijesztővel együtt, a phd szobában meg nincsen már több hely... :) De még átgondolom, végülis én voltam ott hamarabb :D

      Törlés