2014. november 16., vasárnap

Ajándék, akár karácsonyra is

De én ezt az ajándékot nem karácsonyra készítettem, hanem még egy nyári szülinapra és névnapra, ami a tesómé volt, de valahogy úgy alakult, hogy csak most, novemberben tudtunk együtt ünnepelni. Az ajándék pedig nem más, mint egy karkötő-nyaklánc szett, amihez az alapot készen meg tudjuk venni, de aztán úgy alakítjuk, ahogyan nekünk tetszik, és nagyon jópofa, egyéni ajándékokat lehet így készíteni. Szerintem nagy ügyesség se kell hozzá, inkább csak jó ötlet.
Márti kérte tőlem, hogy ilyen szettel ajándékozzam meg, de ő nem ilyen mintát szeretett volna, hanem napocskásat, vagy színes csíkosat. Viszont nekem annyira, de annyira megtetszett ez a kék színvilágú anyag, amit majd mindjárt megmutatok, hogy egyszerűen nem is találtam már olyan napot, vagy színes csíkot, amit helyettesíteni tudtam volna vele. És igaz, hogy a kék-fehér az az én színvilágom is, és nem vagyok benne egészen biztos, hogy Márti olyan sok kéket hord, viszont arra gondoltam, hogy ez akár egy farmer fehér ing összeállításhoz is annyira passzol, hogy egyszerűen kár lenne kihagyni. De oké, bevallom, azért is csináltam ilyet, mert nekem nagyon tetszik. És ha saját készítésű ajándékot csinálunk, akkor szerintem alap, hogy nekünk is tetsszen a végeredmény. Na ez volt a magyarázkodós része :), most már mutatom ezt a kis gyönyörűséges szettet, amiből (nem árulok el nagy titkot gondolom) nekem is lesz egy darabom az olyan sokat hordott farmer-fehér ing összeállításomhoz. (Most összeszámoltam, és csak Mártinak ideírom, hogy 7 darab fehér-kék összeállítású ingem van.... amiből arra lehetne következtetni, hogy nincs is nekem szükségem több ilyen ingre... pedig igenis vaaaaaaan :D ).
Szóval a hozzávalók:
  • kék anyag
  • merev karkötőalap
  • medálalap
  • öntapadós műanyag üveglencse
  • kétoldalú ragasztó
  • anyag, amiből a mintát kivágjuk
  • olló
  • türelem ;)
Az anyagból kivágjuk a mintát, kettő darabot, egyet a karkötőhöz, egyet a nyaklánchoz. Kétoldalas ragasztóból akkora karikát vágunk, mint a karkötőalap és a medálalap, és ráragasztjuk az alapokra. Erre tesszük az anyagot, erre az üveglencsét ragasztjuk és voilá, kész is vagyunk :) 


A fülbevalót készen vettem, csak annyira ehhez a szetthez passzol, hogy muszáj volt odatennem, amúgy parádsasvári szerzemény, és üvegből van, nagyon szép. 
Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy nem ilyen pofonegyszerű ám egy ilyen szettet elkészíteni. Mire az ember rájön, hogy ne pillanatragasztóval szenvedjen, mert befolyik a minta alá; ne nyomtatott papírt tegyen bele, mert az az idők folyamán sajnos kifakul; és hogy egyáltalán, jó méretű mintát vágjon ki, ehhez jó sok ilyen szettet le kellett nekem is gyártani, és rengeteget elmélkedni rajta, hogy hogyan is csináljam, hogy szép, jó és tartós is legyen..... Szóval tapasztalat kell hozzá bőven, de ha ezzel a kétoldalas ragasztóval csináljátok, akkor szerintem tuti a siker, csak hát olyan anyagot kell találni, ami nekünk tetszik, és aminek a mintája pont belefér, szóval nem egy ötperces ajándék :) Az elkészítés maga nem igényel sok időt, csak kitalálni, hogy hogyan is lenne szép, és utánajárni... Hogy én mennyit hajtottam ezt a merev karkötőalapot... A legtöbb hobbi boltban azt se tudták, mi fán terem... De megszereztem végül :D
Remélem Márti is jó hasznát fogja venni, és tetszik is neki, nekem nagyon bejött. Főleg a "Made with love" kis sharmmal, olyan hangulatos kiegészítő lett belőle.
És volt ám másik kettő szülinapos is, ezen a képen rajta vannak, éppen nagy Hugo-hami parti közben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése