2014. november 12., szerda

Márton napi libavacsora

Az a furcsa dolog történt, hogy ezt a vacsit nem én készítettem el, de az én konyhámban sült, és mivel még Editke nem éri fel a konyhapultot, így kizárásos alapon Krisztián gyártotta le ezt a finom kaját. Nem túl sűrűn szokott ő a konyhában forgolódni, főleg, ha én is otthon vagyok, de most ragaszkodott hozzá, hogy ő készítse el a libacombot Márton napra, és mivel olyan lelkes volt, ezért nagyvonalúan hagytam is neki :P :D Milyen rendes vagyok, nem? :D
Mondjuk azt csak így megjegyzem, hogy nagyon nem tudtam magammal mit kezdeni a főzés-sütés alatt, mert egyszerűen annyira furcsa volt, hogy sül-fő a kaja, de nem én irányítom, hogy teljesen letaglózott ez a dolog, és hirtelenjében nem is tudtam, hogy ha a konyhában nincsen hasznom, akkor mégis mit csináljak. De azért feltaláltam magam egy rövid idő múlva, és Editkével vízfestékeztünk, vagyis ő vízfestékezett én meg aggódva álltam fölötte, hogy mi lesz festékes, és megússza-e a fehér székünk pecsét nélkül (megúszta). Editkével stílusosan libát festettünk, amit az oviban kapott a kis Béluskám az óvónénitől, és a dadusnéni még arra is megkérte, hogy ha már ilyen szép vízfestéke van (mert persze be kellett mutatni nekik, miért is ne, nem néznek már így is pont elég hülyének az oviban, mindegy, kibírom), akkor majd fesse le neki, hogy milyen tálban sütöttük a libát :)
Mivel nem én készítettem a kaját, így csak nagyvonalakban tudom leírni, hogy mi hogyan készült :)
Hozzávalók:
  • 2 libacomb (kb 1 kiló)
  • sok gerezd fokhagyma
  • 5 db krumpli
  • 1 nagy fej lila káposzta
  • olaj, só, cukor, ecet
A libacomb alá vizet és zsírt teszünk és fólia nélkül egy órán át 220 fokon sütjük. Egy óra múlva lefedjük fóliával, mellédobjuk a fokhagymákat, a sütőbe tesszük a fóliába csomagolt krumplikat is és puhára sütjük mindkettőt. A káposztát késsel vékony csíkokra vágjuk, olajon fedő alatt puhára pároljuk, cukorral és ecettel fűszerezzük. Ha megsült a liba, akkor az alatta lévő zsírt hozzákeverjük a megpucolt krumplihoz, a fokhagymát is összetörjük, belekeverjük a krumpliba, és készen is vagyunk ;)
Editkének is nagyon-nagyon ízlett a husi, finom is volt, kívül ropogós, belül omlós :)
 És a nagy vízfesték mánia, nem maradhat le ebből a bejegyzésből :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése