2014. december 5., péntek

Mit hozzon a Mikulás?

Ez az örök kérdés, ugye, gyereknek meg felnőttnek egyaránt, mi kerüljön a télapó puttonyába, ami annyira nem is egészségtelen, mégis édesség, ne is ártsunk vele, de a gyerekünk is örüljön neki. Én annyira nem vagyok a híve a nagy édességajándékozásnak mikuláskor, de Editke kedvét se akarom elvenni, hogy ne kapjon csokit a csizmájába. Ezért ilyen köztes megoldást eszközölök mindig, hogy adok is, de mégse egy egész zacskónyit. És nem azért nem adok neki egy zsák csokit, mert sajnálom tőle, vagy mert nehogy rákapjon, hanem egész egyszerűen azért nem, mert ez a gyerek (meg mindegyik szerintem...) addig eszi a csokit, amig látja, illetve amig van. Meggyőződésem, hogy a gyerekek az egyetlenek, akik tényleg a jelenben élnek, és pont leszarják, hogy majd holnap megehetik a csoki másik felét, nekik akkor és azonnal kell az összes, és kész. Tehát nem is ringatom magam abba a hitbe, hogy majd beosztja szépen az egy zsák csokit egy hónapra. Inkább annyit rakok csak a csizmájába, amennyit az én belátásom szerint megehet még egy nap alatt. És emiatt kapott az én gyerekem a mikulástól már fürdőszivacsot meg fogmosópoharat mamijánál, és asztalt gyümölcsöt meg kesztyűt a mamánál :D Tök jófej mikulásaink vannak, akik belátóak, és átérzik ezt a csokievési mizériát :)
A kerepesi mikulás is tudja ám a dolgát, ezért már meg is vásárolta a mini kuglófformát a nyunyinak, amit ma este majd a csizmájába is fog rejteni. De hogy csoki is legyen mellé, ezért idén segítettem a mikulásnak, és legyártottam pár darab csupacsoki, mindenféle bevonómasszától mentes macicsokit. Egyesével dekoratívan be is csomiztam őket, hogy a mikulásnak ennyivel is könnyebb legyen a dolga. 
A hozzávalók nagyon egyszerűek, és az egész kivitelezés nem egy bonyolult ügy. Nem mellesleg tuti jobb, mint a mindenféle kakaómasszák, és szójalecitint meg ízfokozót sem tartalmaz. Meg lehet bolondítani aszalt gyümölccsel vagy dióval, mogyoróval, de magában is nagyon jól megállja a helyét. Eredetileg szerettem volna bele tenni diót is, de idő hiányában (.....) ez most sajnos elmaradt. 
Hozzávalók:
  • magas kakaótartalmú csoki (lidliben van nagyon jó, ami olcsó, és mindenmentes, nagyon finom)
  • szilikonforma 
Az eljárás is pofonegyszerű, a csokikat gőz fölött megolvasztjuk, forrón lehet is önteni a szilikonformába, aztán meg kihűtjük. A szilikonból egyszerűen kifordítjuk hűlés után a csokit, és voilá, készen is vannak a saját kis csokikáink. Nagyon jófej szilikonformákat lehet amúgy kapni, én most ezt a macisat használtam, mert Editkének ez a nagy kedvence.


Boldog mikulást minden kedves olvasómnak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése