2014. december 7., vasárnap

Pofonegyszerű kuglóf

vagy kelesztés nélküli kuglóf, vagy kuglóf, amit mindenkinek meg kell próbálni. A receptet Zsuzskától kaptam, és én szeretném azt gondolni, hogy tőle is kaptam a receptet, és nem holmi receptgyűjtős helyről. Nem szeretem ezeket a nagy receptekkel telelévő oldalakat, nem is tudom igazából megmagyarázni, hogy miért. Én azokat a recepteket szeretem, amiket hús vér emberektől kapok, és amihez fűződik valami történet, vagy legalábbis tudom valakihez kötni. Ilyen az anya féle olasz máj, Nóra virslis kiflije, Andi féle aranygaluska, a Márti féle pizzatészta,  Erzsi néni féle csiga, és hát tudnám még a sort folytatni bőven. Szóval ezt a receptet nemes egyszerűséggel én Zsuzskától kaptam és pont. Nagyon tuti kis recept, mert igaz, hogy én szeretem nagyon a kelt tésztát is, de ez kelesztés nélküli nekem azért jött most extrán jól, mert tudtam, hogy nem lesz időm kelesztésre, és ezzel a recepttel megspóroltam egy órát. Azért nem volt rá időm, mert hát a kuglófformát a mikulás hozta Editkének, és a mikulás meghatározott időben érkezett hozzánk (miután Krisztián is hazaért, este 6 körül...), és utána már ha még kelesztenem is kellett volna a tésztát, akkor nem lett volna időnk még aznap kipróbálni Editke új kuglófformáját, az meg milyen blamázs. Ha meg előre meggyúrom a tésztát, mielőtt meglenne a forma, az meg feltűnő, egy 3 éves is tuti kiszúrja ;) Ezért kellett nekem kelesztés nélküli kuglóf recept, és meg is kaptam, és ezúton is köszönöm :)
Editkével együtt sütöttük, minden lépést csinált ő is, nagyon évezte, én meg hagytam, hadd keverje a tésztát, öntse a lisztet, merje a tésztát a formájába. Nagyon tetszett neki a kis kuglófforma :) Jót hozott ez a mikulás ;)


Hozzávalók:
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin
  • 15 dkg cukor (én felesben csináltam stíviával)
  • 1 csomag vaniliás cukor
  • 1 csipet só
  • 6 evőkanál olaj
  • 2 teáskanál vanília aroma
  • 2 egész tojás
  • 25 dkg túró
  • 15 dkg mazsola
  • 37,5 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor (fél csomag is elég bele szerintem)
  • kb 3 dl tej
A formánkat kivajazzuk, kilisztezzük. A margarint habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, a cukrot, a vaníliás cukrot, a sót és az aromát és krémmé keverjük. Egyenként eldolgozzuk benne a tojásokat, jó habosra keverjük (legyen benne levegő sok ;) ) és hozzáadjuk az áttört túrót (én nem szoktam áttörni). A lisztet összekeverjük a sütőporral, és felváltva a tejjel hozzáadjuk a margarinos krémhez. Belekeverjük a mazsolát (vagy diót, mogyorót, vagy csokit...), és beleöntjük a formába. Én 180 fokon, légkeveréssel sütöttem, több, mint fél óráig sült az enyém, Editkének a formájában hamarabb megsült. Tűpróbával jól meg lehet állapítani, hogy készen van-e, mindenhol átsült-e, Editke is kipróbálta, nyilván :)

És a kész kuglófok:


Editke a sajátját be is nyomta vacsorára, tényleg nagyon finom lett, és még napok múlva is puha.

2 megjegyzés:

  1. Kati, Szerinted a túró kiváltható lenne szojajoghurttal vagy tofuval? Tudod Barni tej es tojasallergias, meg mindenfele egyeb állati fehérjére is, igy a juh es kecsketuro se johet szoba. :( a tojásra es a tejre van alternatíva, de a turora meg nem talaltam... Ha az iz miatt van benne pocsék lenne tofuval, de ha csak az allag miatt (mert puhitja), akkor lehet jol sikerülne... :) ja, amugy nagyon jok az új képek minden bejegyzsenel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, Szandus, hát jótól kérdezel, én csak receptfelhasználó vagyok, szóval őszintén nem tudom, hogy miért kell bele a túró. Az tuti, hogy finom benne, de szerintem amúgy ki is lehet hagyni. Csak akkor lehet kicsit több folyékony anyag kell bele, hogy ne legyen nagyon tömör a tészta. Én nem tennék bele tofut, mert nem szeretem :) Köszi a dicséretet :)

      Törlés