2015. február 9., hétfő

Képviselőfánk farsangra

Még mindig nem ért véget a farsangi szezon, szóval még ér új fánkrecepteket kipróbálni. Meg amúgy is, farsang nélkül is lehet fánkot sütni. 
Mi most a hétvégén tartottuk otthon a családi-baráti farsangolást, jöttek hozzánk vendégségbe Krisztiék, és hát elő kellett rukkolnom valami újdonsággal, nehogy mindig ugyanolyan fánkot süssek már! És így jutottam arra a következtetésre, hogy mindenképpen ki kell próbálnom a képviselőfánk sütését. Igaz, hogy lehet kapni a boltban nagyon szép formájú képviselőfánk alapot, amit csak be kell tölteni és kész is van a tökéletes küllemű fánk, de nagyobb kihívásra vágytam (miért is ne). Azt nem gondoltam volna, hogy idegeskedni fogok ezen a fánkon, mert leírva valahogy olyan egyszerűnek és egyértelműnek tűnik, de amikor megpróbáljuk abba a masszába az ötödik tojást is belekeverni/erőlködni, na akkor elelmélkedik az ember lánya azon, hogy miért is nem a kész és tökéletes állapotú zacskós instant megoldást választotta... De továbbra is azt gondolom, hogy mindenképpen jobb az, amit mi sütünk, ezért tessék kipróbálni, nem egyszerű, de nem is lehetetlen, elvégre nekem is sikerült, és a végeredmény sokkal finomabb, mint a bolti (vagy nem, de mégiscsak a mienk ;) és így lehet jobban is esik megenni ). 
A sütés előtt még valami isteni sugallat hatására beszéltem anyával, aki mondta, hogy ezt a tésztát mindenképpen pihentetni kell. Én meg mondtam neki, hogy az én receptemben nincsen pihentetési idő. Erre anya nem mondott semmit, csak hogy hát akkor biztos neki valami más recept van, de a fejembe szöget ütött ez a pihentetés dolog, ezért hirtelen ötlettől vezérelve összekomponáltam a saját receptemet a pihentetéssel, és így nekem kicsit más receptem lett, mint amit a neten találtam, de végülis működött, szóval én már ezentúl ezt a saját kreálmányú öszvér receptet fogom használni, és bátran ajánlom mindenkinek.

Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg zsír, vagy margarin
  • 2 dl víz
  • 5 egész tojás
  • egy csipet só
A vizet és a zsírt vagy margarint feltesszük egy lábasba, összemelegítjük. Ha elolvadt a zsír vagy margarin, és forr az egész cucc, akkor levesszük a tűzről és egy zuttyintással belekeverjük az összes lisztet, és jól elkeverjük. Egy idő, mire összeáll a tészta, de keverjük csak kitartóan. Ha ez megvan, akkor jön a kihívás része, még melegen bele kell keverni egyesével a tojást. Nem könnyű, és fura állagú is lesz közben ez az egész tészta, de azért tartsunk ki, keverjük erőteljesen bele mind az öt tojást. Ha ez megvan, akkor a nehezén túl is vagyunk.
Ezután egy zsírpapíros tepsire diónyi halmokat tegyünk egy kanállal, egymástól kb 10 cm-re, mert nagyon megnőnek a tészták majd a sülés közben. Ha kipakoltuk a lábasból az összes tésztát, akkor hagyjuk pihenni egy órán át szobahőn. Én itt estem kétségbe, mert a tésztakupacok nem maradtak halmok, hanem szépen elterültek, valahogy elképzelhetetlen volt, hogy ebből majd magas képviselőfánk lesz egyszer, de lett, szóval ne essen senki kétségbe. 
Egy óra múlva fűtsük be a sütőt 200 fokra, tegyünk a sütő aljába egy vízzel telt jénait, mert kell a gőz ahhoz, hogy megnőjenek a fánkok, és süssük a középső rácson kb 25 percig. Egyszerre csak egy tepsivel érdemes sütni, én kettővel csináltam, és a fentiek megégtek :( De a tészta szépen feljött ahogyan kell. Nagyon vigyázzunk, sütés közben nem szabad kinyitni a sütőajtót, mert összeesnek a fánkok, ha megsültek, akkor viszont még forrón, ahogy kivesszük a tepsit, ketté kell vágni a fánkokat egy recés késsel, hogy a gőz ki tudjon jönni belőlük, különben szintén összeesnek. Aztán hagyjuk teljesen kihűlni. A megsült tészta amúgy eláll napokig, meg állítólag fagyasztani is lehet, én ezt nem próbáltam. 

Amíg hűlnek a fánkok, elkészíthetjük a krémet bele. 
Hozzávalók a krémhez:
  • 5 tojás
  • 5 dl tej
  • 10 dkg liszt vagy keményítő
  • 15 dkg cukor
  • egy teáskanál vanilia aroma
  • 2 dl habtejszín
  • a süti tetejére porcukor ízlés szerint :)
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét felverjük habnak. A tojássárgáját összekeverjük a cukorral, a liszttel  vagy keményítővel és kb 1 dl tejjel simára keverjük. A többi tejet felforraljuk, és még melegen belekeverjük a tojássárgájás cuccot és addig melegítjük, míg össze nem áll krémmé. Forralni nem szabad, mert kicsapódik a tojás. Ha ez megvan, még melegen hozzákeverjük a tojásfehérje habot 2 részletben. Ez lesz a vaniliás krém, amit elsőre kell beletölteni a fánkba.
Ezután a tejszínt felverjük kemény habnak, és rákenjük a vaniliás krémre, ráillesztjük a fánkra a tetejét és megszórjuk porcukorral. 
És ha már farsang, nagy nehezen mindenki be is öltözött, és még közös képünk is lett :)
Csak lányok: 
Mindenki! A teljesség kedvéért Gábor arab férfi volt, Adél fűszoknyás hawaii kislány, Kriszti boszorkány, Léna sellő, én macska, Editke tündérkirálylány, Krisztián meg Szupermen, mi más :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése