2015. április 25., szombat

Fokhagymakrémleves

Nagyon szeretem a fokhagymakrémlevest, de sose csináltam még. Leginkább a cipós változatot szeretem a vendéglőkben, bár volt, ahol csalódás volt ez a változat. Igából nem is nagyon jutott eszembe soha, hogy itthon ilyen levest főzzek, nem is tudom, miért. Nem vagyok egy nagy leveses ember, de vannak kedvenc leveseim, amit minden héten főzök, vannak olyanok, amik Editke kedvencei és akkor azt is minden héten kell főzni, és akkor az már 2 leves egy hétre, nekem pont elég is :D Ez a recept viszont nagyon jó, egyszerű elkészíteni, nincsen benne semmi flancolás, vagy extra hozzávaló, pedig Sthal recept, így jó szívvel ajánlom mindenkinek. Nálunk biztosan sűrűn fog készülni hétköznapi ebédnek, mert gyorsan készen van. Természetesen a krémlevesek házi zsemlekockával az igaziak, most nekem nem volt érkezésem rá, hogy készítsek hozzá, de kár kihagyni. Ez egy kétszemélyes recept lesz; nálunk Editke nem eszi meg azokat a kajákat amiben a fokhagyma dominál, így csak két adagot készítettem belőle (utolsó cseppig el is fogyott...). Első ránézésre rengetegnek tűnhet az a fokhagymamennyiség, ami a levesbe kerül. De nem sok, és cserében semmi ízfokó vagy ételgyilkos vegeta/ételízesítő/leveskocka nem kell bele. Érdemes egy esélyt adni neki, hogy bizonyítson, és senki ne tegyen bele leveskockát, még ha égető vágyat érez iránta, akkor se. Nem fogja megbánni ;) Amúgy én megszámoltam, nekem ebbe a két adag levesbe 32 gerezd fokhagyma ment bele. Nem kis mennyiség, tény, de finom. 
Hozzávalók:
  • 3 nagy fej fokhagyma (nem tévedés, annyi kell bele)
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • fél liter víz
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 1 kávékanál kakukkfű (morzsolt)
  • késhegynyi szerecsendió
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 dl tejszín
A zsemlekockához:
  • 1 szikkadt zsemle
  • 7 dkg vaj
  • só és bors
A fokhagymákat pucolás nélkül, csak gerezdekre szedjük, a tetejüket megskalpoljuk - levágjuk a felső részét - és egy hőálló tálba tesszük, ráspriccoljuk az olívaolajat. 220 fokon, fóliával lefedve 25-30 perc alatt puhára sütjük.
Ha megsültek, akkor megvárjuk, míg kicsit hűlnek, és kinyomkodjuk a héjukból a krémesre sült fokhagymákat egy leveses fazékba. Felöntjük vízzel és a fehérborral, hozzáadjuk a fűszereket, sózzuk, borsozzuk, majd 15 percig főzzük. A sűrítéshez kézi habverővel összekeverjük a lisztet a tejszínnel. Elkészíthetjük a főzési idő alatt a zsemlekockákat is. A zsemléket apró kockákra vágjuk, és a felolvasztott vajon megpirítjuk őket, utána sózzuk-borsozzuk.  Ha leves főtt 15 percig, akkor botmixerrel pürésítjük a fokhagymákat benne, amiből aztán egy keveset a tejszínes-liszthez adunk, csomómentesre keverjük, és visszaöntjük a leveshez. Még néhány percig tovább főzzük, hogy jó krémes állagú levest kapjunk. 
Sima pirított zsömlével is nagyon finom ám, de az igazi a zsemlekockákkal lesz. Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése