2015. április 22., szerda

Medvehagymás tejszínes galuska

Ez a recept teljesen az én agyam szüleménye, és nekem nagyon bejött. Még mindig van abból az egy csokor medvehagymából, amit a hétvégén szereztem be, így mindenféle kajához hozzákomponálom, hogy fogyjon. A tejszínes öntet már magában is nagyon nyerő, de ha még medvehagyma is van mellé, akkor meg pláne. Szerintem amúgy teljesen jól működne a dolog medvehagyma nélkül is, esetleg snidlinggel, vagy friss hagymával, vagy hagyma nélkül is akár. 
Hozzávalók:
  • 50 dkg darált husi
  • egy nagy fej vöröshagyma
  • 2 kanál zsír
  • 2,5 dl főzőtejszín
  • 1 kanál liszt
  • 5 levél medvehagyma
  • a galuskához: egy tojás, kb 30 dkg liszt, 3 dl tej, 2 kanál olaj, víz
  • ízlés szerint só
A vöröshagymát megpucoljuk és apróra vágjuk, majd a zsíron megdinszteljük. Utána hozzáadjuk a darált husit és megpároljuk. Ha kész a husi is, rászórjuk a lisztet, összekeverjük vele, kicsit pirítunk rajta, majd felöntjük a tejszínnel és besűrűsítjük. A medvehagymát megmossuk, apróra vágjuk (én ollóval vágtam össze) és az öntetbe forgatjuk. A galuskához a tojást felütjük, felverjük az olajjal és a tejjel, hozzáadjuk a lisztet, megsózzuk, összekeverjük, és annyi vizet adunk hozzá, hogy ne túl lágy galuskatésztánk legyen. A galuskatésztát lobogó vízbe szaggatjuk, kifőzzük, leszűrjük. A galuska tetejére tesszük a mártást, és kész is van. Nagyon finom, és Norbi liszttel is működik, én is azzal csináltam ;)
És hogy bebizonyítsam, ledolgoztam a szénhidrátot becsülettel, itt egy kép, miszerint karra gyúrok és meg tudok tartani akár 16 kilónyi.... gyereket :D A Pálvölgyi barlang előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése