2015. április 18., szombat

Medvehegymás-sajtos csiga

Itt a medvehagyma szezon! Nagyon szeretem ezt a növényt, talán nem véletlen, hogy a nappalink falán is ez van, persze nem étel, hanem egy patak menti virággyep formájában. Bár abban nem vagyok egészen biztos, hogy virággyep, mint mezőgazdasági fogalom létezik, ezért ha hozzáértő olvassa (Mara!!!), akkor elnézést érte :D De lényeg a lényeg, már lehet venni medvehagymát a piacon, akinek nem terem otthon, és nem is annyira drága mulatság, én most egy jó nagy csokrot vettem 190 forintért. Bár igazából meggyőződésem, hogy kicsit jobban felkapott ez a medvehagyma, mint amennyire táplálkozási szempontból megérdemelné, de azért én szeretem. Inkább azért, mert nem lehet mindig kapni, és akkor az már olyan eper-érzés, hogy ha már egyszer van, akkor venni kell és enni kell, mert nem lehet egész évben. Olyan, mint régen a banán :)
Ebből az egy csokorból, amit vettem, valószínűleg legalább 3 féle kaja fog készülni, és még így is lehet ki kell dobnom a végét, mert képtelenség ennyi medvehagymát megenni, de azért próbálkozok (kisebb csokrot meg nem lehetett venni). Az első medvehagymából készült étel ez a csiga, amit a jól bevált kelesztés nélküli kelt csiga receptemmel hoztam össze; a második, legalábbis a terveim szerint egy medvehagymás-túrós-tejszínes galuska; a harmadik meg medvehagymás pogácsa lesz. Ez utóbbi gondolom nem fog sikerülni, mivel képtelen vagyok ehető pogácsát sütni, de próbálkozni azért lehet :D
Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt (én Norbi lisztet használtam)
  • 1 dl olaj
  • egy fél kocka élesztő
  • kb 2,5 dl tej
  • kevés cukor az élesztő felfuttatásához
  • kb 10 dkg vaj
  • reszelt sajt
  • 6-7 medvehagyma levél
  • só ízlés szerint (én nem tettem bele, de mi nagyon sótlanul eszünk)
Az élesztőt megfuttatjuk kevés cukorral és tejjel. A lisztbe belekeverjük a felfutott élesztőt és az olajat, majd a langyos tejjel jól kidagasztjuk. Ha készen van, 2 részre vesszük, kinyújtuk, megkenjük az olvasztott vajjal, ráreszeljük a sajtot, és összevágjuk apróra a medvehagymát, azt is rászórjuk.
Összetekerjük, és felvágjuk karikákra.
Sütőpapíros tepsibe tesszük és előmelegített, 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. Nagyon finom! (Mi kolbásszal esszük, de hát az alföldiek mindenhez kolbász esznek, de szerintem nagyon finom vele!)
Editke is segített, persze, kizárólag kopogós cipőben hajlandó most még tésztát gyúrni-nyújtani is... Neki persze kakaósat készítettünk, ő még mindig azt szereti ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése