2015. május 24., vasárnap

Kinder bueno süti - tortaformában

A receptet Krisztitől kaptam, Gábornak sütötte szülinapjára, és mi akkor (is) pont ott voltunk náluk, és ettünk belőle, és hát bizony nagyon finom volt. Egy kalóriabomba az biztos, de hát azért néha belefér, főleg akkor, ha Krisztiánnak szülinapja van :) Tehát az alkalom is eljött a tortasütésre. 
Egy dologgal állok hadilábon, az pedig a kapcsos tortaformám... Fémből van, ami ha hozzáér a torta krémjéhez, akkor a családom reklamál, hogy fémízű a krém (ami igaz is amúgy), másrészt meg kisebb is, mint egy olyan átlag 26 vagy 28 cm-es tortaforma, és ez már sok problémát okozott nekem, harmadrészt meg bénán lehet beletenni az alját, de még ez lenne a legkevesebb bajom vele. Megérett tehát a cserére, de még ezt a tortát ebben a régiben sütöttem meg, de meg is fogadtam, hogy kihajítom, és veszek egy másikat, nem ragaszkodok (legalábbis próbálok nem görcsösen ragaszkodni) régi, jól megszokott dolgokhoz. Főleg, ha rosszak. A fő bajom ennél a tortánál a tortaformámmal az volt, hogy nem terült el benne szépen a tészta, kisebb lett, mint a forma maga, mert kibéleltem sütőpapírral, hogy ne legyen fém íze, és mivel kisebb, mint az átlag formák, így a 6 tojásból készült tészta rengetegnek bizonyult bele, ezért én kicsit kevesebbet tettem bele. Egy egy normál 26 cm-s formához pont jó a mennyiség. De mivel nem terült el benne sülés közben se a tészta, így a krémeket se tudtam igazán szépen felépíteni a tésztára, így megint egy kicsit csúnyi kinézetű tortát gyártottam le... De legalább finom :)
Az íze nagyon finom, én kicsit kevesebb cukorral készítettem el, mint az alaprecept. Tuti, hogy mindenkinek be fog jönni, aki édesszájú :)
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 6 tojás fehérje
  • 6 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál étolaj
  • 2 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál zsemlemorzsa
  • fél csomag sütőpor
  • 15 dkg dió
  • nutella
A krémekhez:
  • 6 tojás sárgája
  • fél liter tej
  • 20 dkg cukor
  • egy zacskó vaniliás puding
  • 3 evőkanál liszt
  • 10 dkg étcsoki
  • 20 dkg margarin
  • háztartási keksz
  • 2 dl habtejszín

A tésztához a tojások fehérjét kemény habbá verjük a cukorral, majd hozzáadjuk az olajat, majd a liszttel elkevert sütőport és a morzsát. A tetejére szórjuk a diót. A tortaformába öntjük, és 180 fokon tűpróbáig sütjük. Amikor megsült, még melegen megkenjük nutellával, jó vastagon :) és hagyjuk kihűlni.
A krémhez a tojások sárgáját összekeverjük a pudingporral és a liszttel, a tejet a cukorral felforraljuk. Ha már forr, levesszük a tűzről/mérsékeljük azt, és hozzáöntjük a sárgájás cuccot, de akkor már nem szabad forralni, csak lassú tűzön folyamatosan keverve besűríteni. Amikor már sűrű, hozzáadjuk a margarint, jól elkeverjük benne, és kétfelé vesszük a krémet. Az egyik felébe belekeverjük az olvasztott étcsokit. 
Elővesszük a nutellás tortalapot, arra rákenjük a sárga krémet. Ezután a háztartási kekszeket kevés tejbe mártjuk, és ráfektetjük a sárga krémre, erre kenjük a csokis krémet. Ha ezzel is megvagyunk, felverjük a tejszínt és azzal díszítjük/tetejére kenjük. És kész is, nagyon finom!
Boldog szülinapot, Krisztián ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése