2015. június 5., péntek

Extra ropogós csirke falatok

Nagyon szeretem a csirke nuggetset, minden fellelhető formájában, sajnos. Azért sajnos, mert el tudom képzelni, hogy ezeket a bolti fagyasztott ételnek nevezett valamiket milyen husiból készítik :( De azért kétség kívül sokkal egyszerűbb egy zacskót kibontani és szimplán megsütni a húskészítményt (khm), mint a csirkemellet összevagdosni, befűszerezni, kipanírozni, és úgy sütni. És szégyen-nem szégyen, én szeretem ezeknek a vackoknak az ízét, gondolom mennyi ízfokozó van benne. Szóval eszem én is, de a legalja húsból készül, ha egyáltalán hús van benne, ezt is tudom. Ezért néha rávetemedek, hogy magam készítsek csirke nuggetset, ami sokkal több idő, de összehasonlíthatatlanul finomabb, mint a bezacskózott mélyhűtött húskészítmény társa. Igazából ha minden kéznél van, egy fél óra alatt simán megvan, szóval még így se tartozik a kifejezetten időigényes kaják közé, és legalább tudjuk, mi van benne. Főleg, ha még a hús is megbízható helyről származik, én a Vezérhúsos husit szeretem ;)
A panírmorzsán is változtattam, így lett igazán ropogós a végeredmény, mert nem morzsát használtam hozzá, hanem mozsárban összetört kukoricapelyhet, aminek egy gyerek pluszban örül, és az íze is kicsit más, mint a megszokott rántott husinak. Ha Editke hajlandó lenne megenni a sajtot, amit most éppen nem szeret, pedig 2 és 3 éves kora között rosszullétig tudta betömni, akkor tennék még az összetört pehelybe egy kis parmezán sajtot is. Így most csak várom, hogy újra megszeresse a sajtot. 
Hozzávalók:
  • fél kiló csirkemell filé kis kockákra vágva
  • 2 L-es tojás
  • kb 10 dkg liszt
  • kukoricapehely
  • olaj
  • só, bors, egyéb fűszer, amit a csirkéhez tennénk
A kukoricapelyhet mozsárban morzsásra törjük. A csirkemellkockákat befűszerezzük, majd bepanírozzuk; lisztbe-tojásba és az összetört corflakesbe forgatjuk, majd a forró olajban kisütjük, és kész is. 
Nagy sikere volt nálunk, mindenki csak lopkodta kifelé a tányérból nagy suttyomban :P
 Editke meg van, amikor ilyen kis szolidan elnézelődik a távolba...
De azért legtöbbször valamit közelről vizsgál :D (Jaaaa, vagy eszik...)

1 megjegyzés:

  1. Meg is van a válasz a "mit főzzek ma ebédre" kérdésemre! Nagyon guszta! Editke pedig most is, mint mindig milyen kis csini!

    VálaszTörlés