2015. június 30., kedd

Kastélytorta, egyszerűen

Vagy majdnem egyszerűen :) 
A tortát Editkének sütöttem a szülinapi bulijára, és mivel sok kislányt hívtunk, meg a fiúkat, így csak nagy tortában lehetett gondolkodnom, és ez egy igazi nagy torta. Azon túl meg nagyon tetszett már régóta az ilyen típusú kastély torta, és mivel találtam hozzá hercegkisasszony gyertyát is, így azt gondoltam, hogy nekem ezt KELL megsütnöm :D Editke is lelkes volt, így elkezdtem keresgélni a neten, és találtam egy nagyon szupi videót, ezt. Mindent pontosan úgy csináltam, ahogyan a videóban a nő mondja, kivéve, hogy én nem olyan krémet készítettem bele, és tortabevonóval vontam be. Azon túl megtűzdeltem a torta tetejét fogpiszkálóval, mert nekem kicsit inogós lett a tortám, de ez nyilván azért van, mert nem vagyok cukrász, meg ha otthon marad a torta, engem se zavart volna, de mivel szállítani kellett, így féltem, hogy nem éli túl az autóutat. 
Első körben 3 tortalapot sütöttem, négyzet alakú tortaformában. Én ezt a vizes piskóta lapot szeretem sütni, mert mindig szép szellősre sikerül nekem, és nem lesz olyan tömör. 
Hozzávalók egy tortaalaphoz:
  • 4 egész tojás
  • 8 kanál víz
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • késhegynyi szódabikarbóna
A tojások sárgájához hozzáadunk 4 evőkanál vizet és kikeverjük a cukorral. A fehérjéhez hozzáadjuk a másik 4 evőkanál vizet, és kemény habbá verjük. A lisztben elkeverjük a szódabikarbónát. A tojássárgájás cukorhoz hozzáadjuk a fele lisztet, majd a tojások kemény habjának a felét is óvatos mozdulatokkal hozzákeverjük. Nagyon kavarni nem szabad, én csak egy irányba keverem mindig, hogy a hab ne törjön annyira. Utána jön a másik fele a lisztnek és a habnak is. Kibéleljük a tortaformát sütőpapírral, beleöntjük a tésztát és 180 fokon kb 20-22 percig sütjük. Fontos, hogy kb 15 percig véletlenül se nyissuk ki a sütőajtót!
A krém bármilyen lehet bele igazából, Editke csokisat meg vaníliásat akart. 
Csokis krémhez hozzávalók:
  • 20 dkg csoki (nekem fele ét fele tej volt)
  • 1 dl habtejszín
  • kb 5-10 dkg vaj
A csokikat összeolvasztjuk gőz fölött. Hozzákeverjük a vajat és a tejszínt. Kész is van
Hozzávalók a vaníliás krémhez:
  • 2 csomag pudingpor
  • 5 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 10 dkg vaj
  • 5 evőkanál cukor
A pudingporokat összekeverjük a cukorral, majd a tejjel és tejszínnel, és megfőzzük a szokásos módon. Ha készen van, melegen belekeverjük a vajat.
A torta összeállítása nagyon jól látszik a videón. Én kettévágtam kettő tortalapot, megkentem őket a krémmel és egymás tetejére tettem őket. A maradék egy lapot négyfelé vágtam, és hármat egymásra tettem a torta közepére. Ezeket letűzködtem fogpiszkálóval, hogy tutira ne essenek le. A négy sarokba egy-egy fagyitölcsér került, meg a tetejére is. Natúron ilyen volt:
Aztán jön a nehéz része, bevonni valamivel ezt a nagy tortát... Naivan én azt gondoltam, hogy 3 tortabevonó elég lesz, hát nem lett elég. Nagyon tuti ez a dr. Oetker-es tortabevonó, tényleg csak fel kell melegíteni és kész, szuperül működik, viszont tuti, hogy nem elég egy tortára egy darab. Az volt a szerencsém, hogy volt otthon színes szórócukor, és azt még mikor meleg volt a tortabevonó, rászórtam, és tök jól rákeményedett az egész cukor, és nem tűnt fel annyira, hogy vannak rajta nem bevont helyek is. A tölcsérekhez szintén dr. Oetkeres kész cukormázat használtam, ami nekem szintén jól működött. Ráfolyattam a kész cukormázat a tölcsérekre, és egyből beleforgattam a cukormázas tölcséreket fehér és lila díszítőcukorba (szintén dr Oetkeres). Miután mindent bevontam minden létező cukros valamivel, utána ráillesztettem a tölcsérelet a helyükre, cukormázzal odaragasztottam, a királynőt a helyére szúrtam, és még néhány díszítőelemmel, cukorkákkal és nápolyi ajtóval felturbóztam a tortát. Hááát, nem egy cukrászati műremek, de Editkének nagyon tetszett, mivel jó csicsa lett. 
És jó nehéz is :D 
És végül a szteppadon is jól mutatott ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése