2015. július 13., hétfő

Újrahasznos szabadtéri játékok

Ezt a bejegyzést már nagyon régen ki kellett volna tennem, de most lett csak időm rá, hogy teljesen befejezzem. Ugyanis a játékokat Editke szülinapjára készítettem az arborétumba (hogy ha megunnák a gyerekek az állandó csúszdázást, legyen más is), de végül a szülinap eső miatt az edzőteremben volt, így kissé kudarcba fulladt a nagy játékkészítésem, de sebaj, a lelkesedésemet nem törte le. És azért volt olyan gyerek, aki értékelte a kínlódásaimat, szóval már megérte :)
Mivel minden gyereknek akartam készíteni játékot, aki részt vett Editke partiján, és ez 12 darab gyerek volt, ezért azt már elsőre tudtam, hogy újrahasznos játékokat készítek, hogy ne terhelje meg nagyon a pénztárcámat a dolog. A sztár a játékokban így a pet-palack lett, amiből elég sok termelődik egy háztartásban, és jobb esetben a szelektív kukában köt ki. Az egyik játékhoz 2 literes palack kellett, a másikhoz meg fél literes, és ice teás. Na itt voltam egy kicsit gondban, mert fél literes palackom nem igazán volt otthon, ice teás meg végképp nem, de mire jó, ha az ember egyetemen dolgozik? Rengeteg fél literes ice teás dobozt lehet összegyűjteni a hallgatók után, külön szerencse, hogy az egyetemen van szelektív szemetes, így ez is viszonylag gyorsan megoldódott (és hálás köszönet érte, aki segített nekem összegyűjteni, vagy direkt olyat üdítőt ivott, amilyen palack nekem kellett ;) ). 
Az első ötletet a krokotak oldalon találtam, itt van a link. Ehhez a cápás vagy virágos dobálós játékhoz kellett még kindertojás belső, amit szintén sokan gyűjtenek nekem, és milyen jól is teszik, most ismét leapasztottam a gyűjteményemet, így várok újabb belsőket :) Szóval a leírást pontosan követtem. 
Hozzávalók:
  • 2 literes pet palack
  • különböző színű alkoholos filcek
  • zsinór
  • kindertojás belső
  • erős olló
  • és ehhez is kell sok-sok türelem, főleg, ha 12 darabot gyárt le az ember.... 
A palackot először formára vágjuk (nagyon éles olló kell hozzá, nehéz szépen vágni, és elég rossz hangja is van a palacknak, miközben vágjuk, de megéri), majd kiszínezzük. A palack kupakját egy éles eszközzel kilyukasztjuk, ugyanígy a kindertojás belső egyik végét is (a kindertojás belsőt is alkoholos filccel tudjuk színezni, díszíteni). Ide kötjük a zsinórt, és készen is van a játék, a cápa vadászhatja  kis halakat, a virág pedig várja a méhecskét.
A virág fázisfotói:




 Ebből 10-t készítettem a 10 lánynak... :D
 Hozzá a méhecskék, amiket a virágba kell ügyeskedni.

 A fiúknak pedig cápa készült, kis hallal.

A másik játék egy karikadobálós ügyességi játék. Ezt a Praktikában láttam, kicsit továbbgondoltam, és jó sokat dolgoztam is vele, de aki nem 12 darabot csinál, annak egyszerűbb lesz azért. Többet azért érdemes csinálni, mert ha nem karikadobálóként funkcionálnak az üvegek, akkor lehet velük kuglizni is egy kis labda segítségével, szóval több játékra is megfelel ez a pet palackos játék. 
Hozzávalók:
  • akrilfesték, szórós
  • fél literes üveg
  • cellux vagy dekortapasz
  • mintás papír, vagy óvodai jelek
  • papírtányérok
A pet aplackokat lefújjuk az akrilfestékkel. Ez volt a legjobb része a dolognak, nagyon élveztem ezt a fújást, sose dolgoztam még festékszóróval, de meg tudom érteni a graffitiseket, nagyon jó érzés ezt fújni :) Gyorsan meg is szárad, egyenletesen fed, szóval királyság, és jobban meg is éri, mint az akrilfestékkel pampucálni, időben és pénzben, nem beszélve a végeredményről, festékszóróval nagyon egyenletes lesz a bevonat és nem pattog le. Ha lefestettük a palackot, akkor igény szerint valami mintát ragasszunk rá, ami tetszik a gyerekünknek (én jeleket ragasztottam rá, hogy minden kis vendég megismerje a saját palackját). A dobáló karikákat papír vagy műanyag tányérból  lehet elkészíteni, egyszerűen vágjuk ki a közepét. És kezdődhet is a játék, a karikát rá kell dobni a díszes pet palackokra.
Erről a képről hiányzik még a maradék 3 palack, de azokat Editke akarta elkészíteni, és az utolsó pillanatban lettek készen, így lemaradtak a képről. 
És hogy végképp ne legyen egyszerű a dolgom, még a kis ajándéknak szánt bubifújókat is átcsomagoltam egységesre, a lányok kapták a lila alapon fehér pöttyöset, a fiúk meg a kék alapon fehér pöttyöset ;)
Aztán készítettem még a kincskereső játékhoz jelez kis zacskókat, amikben egy-egy kis matricát és rágót, meg lufit tettem a kis vendégeknek. Nyilván érdekesebb lett volna a kincskereső játék a szabadban, de azért a sztepp padok alá rejtett kis ajándékoknak is örültek a gyerekek. 
És a kis szülinaposom, ezúton is köszönöm Krisztinek a képeket! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése