2015. augusztus 7., péntek

Házi barackos jégkrém

Ez egy pofonegyszerű recept, ami felfejlesztésre vár még, mert nekem nagyon ízlett, de voltak benne kis jégdarabok, ami szerintem egy jégkrémbe nem való, ezért majd még variálok rajta, hátha jobb lesz. 
De miért is fogtam jégkrém készítésbe? Azért, mert megrögzötten hiszek benne, hogy a bolti és cukrászdai fagyikban és jégkrémekben rengeteg cukor van, és meggyőződésem, hogy a cukor nem annyira jó a szervezetünknek, a gyerekekének meg még annyira se. Aztán lehet ezért hülyének meg gonoszanyának nézni, de ez van. Magamon érzem, hogy nem tesz jót a cukor, akkor felteszem, a gyerekemnek se. Nem azt mondom, hogy most ezzel a recepttel megváltom a világot cukor ügyileg, nyilván veszek Editkének fagyit, ha kér, de itthonra nem vagyok hajlandó bolti jégkrémet venni. Pedig nagy rajongója vagyok amúgy a jégkrémnek, a fagyit annyira nem szeretem (magam se tudom, hogy mégis miben érzem a kettő között a különbséget, de ez van). A recept bevált Editkénél és Krisztiánnál is, szóval nekünk marad ez az itthoni jégkrém ;)
Hozzávalók:
ezzel gondban leszek, mert érzéssel csináltam minden lépést, de azért igyekszem leírni:
  • kb 20 dkg sárgabarack
  • 2 dl habtejszín
  • stívia ízlés szerint
  • vanilia aroma, de olyan jobbféle :) én lidlist használok, az nagyon jó
A barackokat megpucoljuk, összeturmixoljuk, hozzáadjuk a habtejszínt (nem vertem fel habnak, lehet ha felvertem volna, akkor kicsit krémesebb lett volna, ez csak utólag jutott az eszembe), a stíviát és a vanilia aromát, még egyet turmixolunk rajta. Vagy egy nagy műanyag edényben tudjuk lefagyasztani, vagy ilyen kis csinos jégkrémformákba, mint én. Azért nem vagyok annyira gonoszanya, mert Editke kedvéért a tetejére szórtam egy kevés dekorcukor gyöngyöt :P Kb 5-6 óra alatt fagyott készre, mi 3 óra után is ettünk belőle, de akkor még nem jött ki szépen a formából, érdemes többet várni vele, és a forma oldalát kicsit kézzel felolvasztani, akkor könnyebben kicsusszan a jégkrém a fogójával együtt.


És, már gőzerővel pakolunk a nyaralásra, éjáéjáóóóóóóó: (ahol minden cukros dolgot és szénhidrátbombát nyilvánvalóan magunkba tömünk, a hotel kínálatának megfelelően = Editke nutellás kenyéren és húslevesen fog élni :P )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése