2015. augusztus 22., szombat

Vintage irodaszett

Nagyon régóta tervezem már, hogy elkészítem ezt a szettet, nagyon tetszik a vintage stílus. Igazából az egész a saját ötleteim alapján készült el, nagyon nem tudok milyen oldalt linkelni, ahonnan ihletet merítettem, csak a színek miatt nézegettem több képet a neten, hogy mégis milyen legyen, mi az, ami most divat. Így lett fehér-bézs-kékes árnyalat, és nekem végül nagyon tetszett a végeredmény. A szett ajándékba készült készült amúgy.
A hozzávalók teljesen egyéni döntés alapján alakulhatnak, én vettem hozzá:
  • akrilfesték-szórót
  • sok-sok csipkeszalagot, vékonyat vastagot egyaránt
  • anyagrózsát (ez volt a kedvencem amúgy)
  • antik ezüst lógókat, charmokat
  • zsineget
  • gyöngyöket
  • mappákat
  • fényképkeretet
  • kiürült konzerves dobozokat gyűjtöttem
  • óralapot, óraszerkezetet
  • parafadugót gyűjtöttem
  • ragasztópisztollyal ragasztottam fel a csipkéket, mütyüröket
  • kell még sniccer és az igazság kedvéért sok-sok türelem (Niki :) )
A mappákat eleve fehér színben vettem meg, így azokat nem kellett lefesteni, a többi alapot lefestettem a festékszóróval, ami az új szerelmem, de tényleg, meg tudom érteni a graffitiseket :D Ezután odapróbáltam a kis díszeket, és kedvem szerint díszítettem az irodai cuccokat.







Az órára teljesen egyedi feliratot szerettem volna, ezért legyártottam a Kifli és levendula oldalán megismert betűnyomdát parafadugóból. Krisztián szerint ezen a ponton vesztettem el a valósággal való kapcsolatomat, hogy parafadugókból betűnyomdát gyártok, mikor lehet azt készen is kapni. De az nem saját kezűleg legyártott, és nem is lesz olyan jó kis régies hatású, amit a parafadugó biztosított nekem. Sokat gondolkoztam, hogy milyen szöveg is kerüljön az órára, de végül a nagyon frappáns "vintage office" felirat mellett döntöttem. Egy dologra kell figyelni a nyomdában, hogy a betűket, amik nem tengelyesen szimmetrikusak, azokat tükrözve kell kivágni a dugóból, különben nem lesz jó a betű :) Én erre már csak akkor jöttem rá, mikor legyártottam egy betűt fordítva. De nem olyan nagy kunszt megcsinálni, én élveztem nagyon a legyártását, és már elmélkedek, hogy mi mást lehetne díszíteni ilyen nyomdával. 
Első lépésben a parafadugót kettévágtam, és alkoholos filccel felrajzoltam a betűt (jó irányban). Majd sniccerrel kivágtam.
 Akrilfestékbe mártottam a nyomdát és az óralapra nyomdáztam vele.
A csíkokat akrilfestékbe mártott kis zsinórok segítségével csináltam, így lett se nem egyenes, se nem egyenletes, amilyen maga a vintage, kicsit kopott, de mégis szívet melengető :)
A szetthez tartozott még egy kis teamécses tartó is. Ehhez szintén kiürült konzerves dobozt használtam fel, amit szeggel kilyukasztottam, ezt tetszőleges formában lehet, akár lehet rá lyukakkal mintát is "rajzolni", én nem bonyolítottam túl. Egy a lényeg, hogy mielőtt elkezdenénk vadul szegelni, vízzel meg kell tölteni a konzervdobozt és belefagyasztani a vizet a fagyasztóban, és ezután a belefagyott vízzel együtt lyukasztani. Ez azért fontos, mert ha üres a konzervdoboz, akkor a szegeléstől tuti be fog nyomódni az oldala, ezzel az ügyes kis trükkel viszont semmi baja se lesz. Ha végeztünk a lyukasztással, akkor egyszerűen meg kell várni, hogy kiolvadjon a dobozból a víz, és utána festeni. 



Szerintem szépek lettek, és most igazán divatosak is. 
És amiért késnek a bejegyzések; nyaralááááááás, de jó is volt:


2 megjegyzés: