2015. szeptember 21., hétfő

Almás béles

Uhmuhhh, tudom, hogy nagyon régen írtam, aminek több magyarázata is van, az egyik az az, hogy nagyon sok munkám van, ami tök szomorú egyrészről, mert így hova kerül a jó kis kreativ blogom???? másrészről meg jó hír, hiszen legalább van munkám :D Mindenben nézzük a pozitívumot. A sok időben, amig nem írtam, elég sok új receptet is kipróbáltam, majd igyekszem minél gyorsabban feltölteni őket a blogomra, már csak azért is, mert ha senki nem olvassa is el, nekem hasznos, mert nagyon sokszor a saját blogomon leírt receptből főzök, mert így a legegyszerűbb megtalálni a szeretett receptet, vagy mert nem találom éppen a szakácskönyvben, és abban nincsen kereső, csak régimódi tartalomjegyzék :) 
Az almás sütiknek meg most van ám a szezonja, különösen, hogy kaptam egy egész (vagyis kettő egész, csak az egyiket az ovinak adományoztam, olyan egy jótét lélek vagyok...) rekesz finom almát. Ez nagyon finom édes alma, így még csak cukrot se használtam fel a sütihez, így már azért elég diétásnak mondható, és kielégíti a cukorcsökkentő vágyaimat is. A tésztát felesben ch csökkentett és sima lisztből készítettem, finom lett így. A recept a Horváth Ilona szakácskönyvből van, kicsit reformáltam csak rajta. 

Hozzávalók:
A tésztához
  • 40 dkg liszt (nekem felesben Norbi és sima fehérliszt)
  • 20 dkg vaj vagy zsír
  • két kanál tejföl
  • egy fél zacsi sütőpor
A töltelékhez:
  • 1 kg alma
  • ízlés szerint cukor (én kihagytam)
  • kevés morzsa, vagy darált keksz
  • fahéj
A süti tetejére kell még egy tojás.

A töltelékhez az almákat megpucoljuk és lereszeljük. Egy lábasban addig pároljuk, amig minden víz el nem párolog. Az eredeti recept írt hozzá 15 dkg cukrot, de én ezt kihagytam, így is elég édes lett a süti. Fahéjjal ízlés szerint ízesítjük tovább.
A tészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal (ezt Horváth Ilona írta így, kedvenc részem minden receptben, ahol szerepel :) ) tésztát gyúrunk, kettévesszük és kinyújtjuk a tepsink méretének megfelelően. Az egyik lapot a tepsibe fektetjük, szórunk rá kevés morzsát (én jobb híján győri édes kekszet összetörtem mozsárban), arra tesszük a már kihűlt almatölteléket, megszórjuk a tetejét is morzsával, majd befedjük a másik tésztalappal. 
Megkenjük a felvert tojással, megszúrkáljuk villával (ezt nem tudom, miért kell csinálni, de anya is szokta, gondolom, hogy ne púposodjon fel a teteje a tésztának) és 200 fokon tűpróbáig sütjük. Melegen és hidegen is nagyon finom. 

3 megjegyzés:

  1. Ohhh, ez az egyik kedvencem... És mi is mindig Horváth Ilona alapján készítettük: vékony tészta, irtó sok töltelék..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vééégre, valaki, aki szintén ismeri a Horváth Ilona recepteskönyvet! Puszi, Ildikó, itt is ;)

      Törlés
  2. Imadom az almas sutiket. En nem szoktam az almat parolni, csak kinyomkodom a levet. Isteni ugy is. Itt nincs tejfol, igy joghurtot v.tejszint (a tejszin olyan allagu mint a tejfol) teszek bele. Nagyon guszta lett a sutid! :)
    Judit

    VálaszTörlés