2015. szeptember 9., szerda

Gomba krémleves

Nagyon szeretem a gombát, minden létező formájában. Egyik kedvencem a gombaleves, amit így, ahogy most leírok, sose készítettem még el, pedig ez lett az eddigi legjobb. Az ihletet igazán nem is tudom pontosan, hogy honnan vettem, lehet csak a fejemből pattant ki, de az is lehet, hogy valaki valahol már leírta. A lényeg, hogy finom. Annyira, hogy Editke is megette, aki elvileg nem is szereti a gombát. Szóval megéri vele kicsit több időt tölteni, így se lesz hosszabb az elkészítési idő fél óránál. Már amit foglalkozni kell vele, mert párolódás alatt vígan elvan magában is a leves ;) Ilyen sötétben is megéri elkezdeni:P
Hozzávalók:
  • fél kg csiperkegomba
  • 3 dl tejszín
  • 10-20 dkg (amennyit szeretnél) bacon kockázva
  • egy fej vöröshagyma
  • só, bors ízlés szerint
A szalonna (bééékön) zsírját egy serpenyőben szépen kisütjük, ízlés szerint pirítjuk, ki menyire szereti ropogósra.
A pirult kis kockákat kivesszük a serpenyőből és a visszamaradt zsíron megpirítjuk a felkockázott vöröshagymát. Ha már üvegesre párolódott, akkor rátesszük a feldarabolt gombákat, borsozzuk, sózzuk és megpároljuk fedő alatt. Ha megpuhult a gomba, akkor vagy öntünk alá egy kis vizet, vagy húz annyi levet, ami elég lesz a leveshez, ezt majd látja mindenki, milyen a gombája, és leturmixoljuk a gombát a levével. Én hagytam benne pár egész gombát, mert úgy szeretem. Aztán a turmixolt gombalevest felöntjük a tejszínnel, rottyantunk egyet rajta, visszatesszük bele a békönkockákat és ehetjük is, nagyon finom! 
Ebédre én ettem hozzá egy sima fehér lisztes pirítós kenyeret, jajjjj, nagyon finom volt! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése