2015. szeptember 22., kedd

Gyerekeknek - borotvahab festés

Ezt a nagyon jó kis technikát a Happyhooligans oldalon láttam, ami az egyik kedvenc lapom a krokotak mellett. Egyszerű, érthető, jó. Egyszer hátha nekem is lesz ilyen nagyon szép honlapom. Mi lenne, ha nem egy honlapkészítő céggel "élnék" együtt.... 
Na szóval ez a technika nagyon jó, biztosan fejleszt is valami rejtett készséget a gyerekekben, de ha csak le akar foglalni az ember egy 4 évest fél órára, és mondjuk nem a tv elé akarja leültetni (ami nagyon rombolja a képzeltet, most olvastam valami féltudományos cikket róla, bizony!), akkor ez lesz a megfelelő dolog. Amíg Editke ezzel volt elfoglalva, addig én másnapra elkészítettem az ebédet magamnak és Krisztiánnak, ami legkevesebb is fél óra, szóval jó választás volt. Több helyen is láttam a technikát és hittem is, meg nem is, hogy működni fog, de végül működött, nem hazudtak a jól bejáratott kis "kids craft" honlapok.
Hozzávalók:
  • borotvahab
  • ételfesték
  • szemcseppentő
  • sütőpapír
  • üres fénymásolópapír
  • spakli (olyan konyhai sütikhez való)
  • fogpiszkáló
  • gyerek :)

A borotvahabot első lépésben kinyomjuk egy tepsi méretű sütőpapírra. Én eleve beletettem a sütőpapírt egy tepsibe, mert így könnyebb volt mozgatni a kreálmányt. 
Az ételfestéket felhígítottam vízzel és kis tálkába helyeztem (oké, ehhez eloroztam a laborból egy sejttenyésztő műanyag edényt, de ez tuti nem hiányzik az egyetemen senkinek :P).
Odahelyeztem az egész cuccost Editke elé, és cseppenthette a színeket kedvére. 
Ha már elég színes a borotvahab, akkor fogpiszkálóval össze lehet húzni a színeket, így lesz minta is, ha sikerül, nekünk ez valahogy nem jött össze.
És most jön a varázslat! Rá kell tenni egy üres papírt, rányomkodni, leszedni a papírt, a spaklival egy erőteljes mozdulattal lehúzni a felesleges borotvahabot, és alatta a papíron ott a minta, ami a borotvahabon is volt, jupppi. 

Hagyjuk megszáradni a papírt, és van is szupi mintás papírunk. Komolyan, én is élveztem, jó kikapcsolás a megtépázott agynak ;) 
A remekműveket végül füzetek befedésére használtuk, így tuti egyedi füzetborítónk lesz :)

2 megjegyzés:

  1. Kati... Én már rég tudom, hogy szeretnék nálatok gyerek lenni, vagy ha nem fogadtok örökbe akkor legalább elmennék ilyen rehabilitációs borotvahab festésre... nagy szükségem lenne rá :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen örökbe fogadlak, Zsuzska, Gyöngyösnek is mindig mondom :) És bármikor várlak szeretettel, borotvahab is van még ;)

      Törlés