2015. szeptember 24., csütörtök

Ujjlenyomat madárkák

Ezt az ötletet is a kedvenc gyerekes oldalamon láttam, a happyhooligans-on, már a linket nem tudom betenni, mert nem találom meg :( De legyen itt az enyém példának, hogy ha valaki kedvet kapna. 
Amúgy nekem is nagyon tetszett ez az ujjlenyomat festés, így szégyenszemre csináltam egyet én is, olyan cukik lettek ezek a kis madárkák. Nyilvánvalóan a gyerekeknek fejleszt is valamilyen motorikus vagy kitudja milyen képességét, ezt én már nem mindig tudom nyomonkövetni, de a lényeg, nekem, hogy Editke jól szórakozott amíg csináltuk, és mivel olyan jól sikerült a festés, így ezt a  képet tettük ki a rajzolós asztala fölé a nappaliban. 
A hozzávalók nagyon egyszerűek:
  • vízfesték
  • gyerekujj/felnőttujj
  • papír
  • egy fekete alkoholos filc
Első lépésben megrajzoljuk a madárkáknak a lámpaoszlopot és közé a drótot, amire majd ráállnak/felülnek. Ezt nálunk én rajzoltam meg, mert Editke bár nagyon ügyesen rajzol, ezt még nem biztos, hogy meg tudta volna csinálni.
Azután fogjuk a gyereket, leültetjük a vízfesték elé, megmutatjuk, hogyan kell a madarakat a drótra ültetni (nem, nem mi csináljuk meg az összes madarat, vigyázat, könnyen kísértésbe lehet esni! :P ), tehát belemártjuk az ujjunkat a festékbe és a drótra nyomjuk, és addig ismétli ezt a  gyerek, amíg kedve tartja. 


Nekünk lettek kismadarak is, ez Editke ötlete volt, hogy legyenek fiókák, akik csak most tanulnak repülni, és azokat az ecset hegyével készítette el, kis pöttyök lettek. 
Aztán ha készen van a kellő számú madárka a dróton, akkor fogjuk az alkoholos filcet, és rajzolunk a madaraknak csőrt, szárnyat, lábikót. 

És a végeredmény, már a falon. Szerintem nagyon vidámak ezek a madárkák, bár egyik-másiknak elég hosszú lába sikeredett, de azok biztos ülnek a dróton, nem állnak ;) 

2 megjegyzés: