2015. október 20., kedd

Halloween kép vagy ajtódísz

Ez a keresztszemes hímzés nagyon régóta készül már. És nagyon jó emlék is fűz hozzá, akármilyen hülyén is hangzik... Ugyanis a hímzéshez szürke kongré anyagra lett volna szükségem, amit nem igazán árulnak úgy boltban. De így sem :P Szóval nem találtam olyan anyagot sehol. Ez évekkel ezelőtt volt, még élt a nagymamám, és neki volt az a tök kézenfekvő ötlete, hogy fessem be a sima fehér kongré anyagot vizes textilfestékkel, aztán kész, mit kell ezen annyit kínlódni. Annyira pontosan emlékszem rá, hogy mondtam neki nagy panaszosan (mekkora életproblémáim voltak ezelőtt 6 évvel, Editke még sehol...), hogy de Mami, érted, nekem szürke anyag kéne ehhez a halloween himzéshez (felteszem amúgy lövése se volt arról Mamikámnak, hogy mi az a halloween egyáltalán, lehet azt hitte, ez megint valami kutatásom része, amihez ilyen extra hozzávalók kellenek), és akkor ő meg ahogy ült ott az ebédlőjében a székben a kis ablak alatt, rámnézett. és azt mondta "Miért nem fested be textilfestékkel, akkor lesz szürkéd, ha nem lehet kapni olyat". És akkor komolyan, szinte éreztem, hogy az agyamban felvillan egy villanykörte, mint a filmekben és megvilágosodok, hogy bakker, ez nekem eddig miért nem jutott az eszembe? Valószínűleg azért nem, mert akkor nem lenne Mamiról ilyen emlékem, egyszerűen csak befestettem volna magamtól és kész. De így ha ránézek erre a hímzett képre, akkor mindig ő fog eszembe jutni. Ami azért egy kicsit akár fura is lehet, ha majd megnézitek a hímzés mintáját, akkor megértitek, hogy miért, nem éppen egy nagymamára emlékeztető képről van szó, de ez engem nem igazán foglalkoztat, nekem akkor is Mamit juttatja az eszembe. 
Azt nem tudom sajnos mondani, hogy kezdjetek hozzá, és jövő hétre, halloweenre, készen is lesz. De ha az idén elkezditek, akkor 6 év múlva mindenképpen nagyon szép kis képet fogtok tudni kitenni a lakásotokba dísznek az ősz közepén ;) Amúgy nem olyan nagyon időigényes ez a hímzés, hogy 6 évet igényeljen igazából, elég aprólékos, az igaz, de néhány hét alatt azért ki lehet hímezni még akkor is, ha valaki csak úgy mint én, este tud vele foglalkozni, nem egész nap. Akkor nekem miért telt 6 évbe? Valószínűleg azért, mert pár évre az egyik fiók mélyére került, aztán meg mindig csak halloween előtt pár nappal vettem elő, és minthogy nem lett kész halloweenra, utána meg turbósebességgel a karácsony következik, amire mindig valami sk dolgot is alkotok, így a halloween kép halasztódott évekig. De most készen van. 
Viszont az évek alatt 3 laptopot nyűttem el, és sajnos a hímzésről készült fázisfotók eltűntek, pedig nagyon is emlékszem, hogy milyen állapotban fotóztam le a készülő képet. De sajnos már nem találom őket. Így IDE becsatolom a mintát, akinek van kedve, töltse le, nyomtassa ki, és hímezze meg, nagyon mutatós amúgy akár egy hímzőkeretbe fogva ajtódíszként, akár egy képkeretben képként, nézzétek:


Sajnos a fotók kicsit homályosak, és ez a száznapos eső se kedvez a telefonos amatőrfotózásnak :P De szerintem jól illik az őszi dekorációnkhoz az ebédlőasztal mellett.
A mintát már csak azért is megéri letölteni, mert egy kreativ oldalon jó pénzért (=drágán) árulja a pdf doksit a hímzéshez... ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése